ندیمی:کمبود اعتبارات اجازه رشد شبکه حمل ونقل عمومی را نمی‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس٬ با بیان اینکه موضوع حمل و نقل عمومی از اولویت‌های مورد توجه مجلس است٬ گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی لازمه رشد و توسعه شبکه ریلی و حمل و نقل عمومی در کشور است.

کمبود اعتبارات اجازه رشد شبکه حمل ونقل عمومی را نمی‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس٬ با بیان اینکه موضوع حمل و نقل عمومی از اولویت‌های مورد توجه مجلس است٬ گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی لازمه رشد و توسعه شبکه ریلی و حمل و نقل عمومی در کشور است.کمبود اعتبارات اجازه رشد شبکه حمل ونقل عمومی را نمی‌دهد

ابوذر ندیمی با تاکید بر ضرورت توجه به حمل ونقل عمومی برای کاهش هزینه‌های مردم و همچنین بهبود هوای کلانشهرها٬ گفت: متاسفانه کمبود اعتبارات اجازه رشد شبکه حمل ونقل عمومی را نمی‌دهد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه عقب‌ماندگی‌های بسیاری در حوزه ریلی کشور وجود دارد٬ ‌افزود: تا زمانی که بودجه کافی برای توسعه شبکه ریلی و متروی کشور لحاظ نشود نمی‌توان آینده درخشانی برای مدیریت شهری و بهبود شرایط متصور بود.

تخصیص سالانه یک میلیارد دلار برای توسعه شبکه مترو

وی با تاکید بر اینکه مجلس تاکنون توجه ویژه‌ای به بودجه شبکه حمل و نقل عمومی داشته است٬ تصریح کرد: تصویب اختصاص سالانه یک میلیارد دلار اعتبار برای توسعه شبکه ریلی کشور در بحث مترو از عنایت‌های مجلس به این مهم است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با انتقاد از نادیده گرفتن بخش خصوصی در بحث توسعه مترو، گفت: به طور قطع استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی با توجه به مشکلاتی که بخش دولتی و شهرداری در تامین اعتبار دارند کارساز خواهد بود.

ندیمی ادامه داد: تا زمانی که استفاده از توان بخش خصوصی برای رشد کارهای عمرانی در حوزه مترو در جهت گسترش آن صورت نگیرد نمی‌توان امیدی به بهبود شرایط در این زمینه داشت.

ندیمی با یادآوری توجه مجلس به موضوع بهداشت و قبل از آن مسکن٬ گفت: در حال حاضر توجه مجلس به حمل و نقل و بهسازی امور در این راستا معطوف شده و امید است این توجه به نتایج مثبتی نائل شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: وزارت کشور با تامین سهم خود در توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین شهرداری با دریافت مالیات بر ارزش افزوده باید کمک حال حوزه حمل و نقل عمومی باشند./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share