ندیمی:عربستان قصد دارد با همراهی غرب در مساله نفت، نقش ژاندارمی منطقه را بازی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که عربستان قصد دارد با همراهی غرب در مساله نفت، نقش ژاندارمی در منطقه را بازی کند، گفت: مواضع اخیر مسئولان عربستانی بیانگر نوعی عقب نشینی یا توجیه امور برای اتخاذ تصمیم دیگری است.

عربستان قصد دارد با همراهی غرب در مساله نفت، نقش ژاندارمی در منطقه را بازی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که عربستان قصد دارد با همراهی غرب در مساله نفت، نقش ژاندارمی در منطقه را بازی کند، گفت: مواضع اخیر مسئولان عربستانی بیانگر نوعی عقب نشینی عربستان قصد دارد با همراهی غرب در مساله نفت، نقش ژاندارمی در منطقه را بازی کندیا توجیه امور برای اتخاذ تصمیم دیگری است.

ابوذر ندیمی با بیان اینکه به طور قطع جنگ نفتی یک توطئه غربی- عربی است، گفت: جنگ نفتی مساله ای اقتصادی نیست بلکه سیاسی است و هدف از این امر بازداشتن روسیه از حمایت سوریه و جمهوری اسلامی ایران از آقایی در خاورمیانه و جلوگیری از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منافع غرب در ایجاد جنگ نفتی بوسیله عربستان کاملا محسوس بوده و عربستان نیز اولین قربانی جنگ نفتی خواهد بود، افزود: وهابیت سیاسی در راستای مباحث مربوط به حوزه اقتصاد نفتی تلاش دارد هم جمهوری اسلامی ایران را در تنگنا قرار دهد و هم علامتی از نزدیکی خود به آمریکا و غرب نشان دهد.

وی با بیان اینکه مقاومت عربستان در مورد قیمت نفت موجب شد که نشست اوپک در این زمینه به نتیجه ای نرسد، توضیح داد: البته عربستان نمی تواند توجیهات خوبی برای  ضرر حداکثری اعضای اوپک در نفت ارائه کند.

ندیمی با بیان اینکه مصاحبه و تحلیل های مسئولان غربی مبنی بر تداوم نداشتن کاهش قیمت و یا طرح سناریوهای مختلف بیانگر تضاد درونی میان آنها است، ادامه داد: مساله نفت به سوژه ای برای مخالفان درون عربستان مبنی بر به تاراج رفتن ثروت این کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ممکن است کاهش قیمت نفت موجب بالا رفتن ذخایر چند کشور شود اما مصرف کنندگان انرژی متضرر می شوند، گفت: مصرف کنندگان نمی توانند نقش و سهم انرژی را در کالای خود مشخص کنند و همین آنها را دچار مشکل می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که عربستان قصد دارد با همراهی  غرب در مساله نفت، نقش ژاندارمی در منطقه را بازی کند، گفت: مواضع اخیر مسئولان عربستانی بیانگر نوعی عقب نشینی یا توجیه امور برای اتخاذ تصمیم دیگری است./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share