حاجی پور با اشاره به درگیری چند روز اخیر

نباید اجازه دهیم میدان میوه و تره‌بار آزادی رشت جولانگاه افرادی سودجو قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل حاجی‌پور ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر با انتقاد از وضعیت میدان میوه و تره‌بار آزادی رشت اظهار کرد: در چند روز اخیر اتفاقات ناگواری در میدان میوه و تره‌بار آزادی رشت به وقوع پیوست به طوری که پلیس برای کنترل اوضاع وارد عمل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل حاجی‌پور ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر با انتقاد از وضعیت میدان میوه و تره‌بار آزادی رشت اظهار کرد: در چند روز اخیر اتفاقات ناگواری در میدان میوه و تره‌بار آزادی رشت به وقوع پیوست به طوری که پلیس برای کنترل اوضاع وارد عمل شد.

hajipoor-04385وی خواستار تعیین تکلیف وضعیت این میدان شد و گفت: تمام اعضای شورا مدافع حقوق شهروندان هستند و به این موضوع نیز واقفیم که میدان میوه و تره‌بار آزادی جزو املاک شهرداری رشت محسوب می‌شود اما بارها به سرپرست شهرداری رشت اعلام شده که اجازه ندهد افرادی در این زمینه دخالت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر مداخله اعضای شورا برای کنترل مشکلات ایجاد شده در میدان میوه و تره‌بار، تصریح کرد: اعضای شورا نباید اجازه دهند میدان میوه و تره‌بار آزادی رشت جولانگاه افرادی سودجو شود.

وی در ادامه با اشاره به اتمام طرح تفصیلی مناطق شهرداری رشت، گفت: طرح تفصیلی منطقه ۴ شهر رشت به اتمام رسیده و طرح‌های تفصیلی مناطق ۳ ،۲ و یک نیز در حال اتمام بوده اما تاکنون هیچ اقدامی برای منطقه پنج انجام نشده است.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: باید در بودجه سال ۹۴ برای تهیه و تکمیل طرح تفصیلی منطقه ۵ شهرداری رشت اعتبار لازم منظور شود.

وی درباره ارائه گزارش ماهانه شهرداری رشت به اعضای شورای اسلامی این شهر، تصریح کرد: براساس قانون، سرپرست شهرداری رشت موظف است هر ماه یک بار نسبت به دریافت و پرداخت مبالغ و پیشرفت‌های فیزیکی و ریالی به اعضای شورا و هر شش ماه یک بار از طریق رسانه‌ها به شهروندان گزارش دهد اما این بند قانونی توسط شهرداری رشت رعایت نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت یادآور شد: از شهرداری‌های مناطق درخواست می‌شود تا در زمینه موضوعات مختلف که موجب مراجعه مردم به شهرداری‌های مناطق است یک روش واحد را منظور کنند و تمام مناطق در موضوعات خدمات‌رسانی و … وحدت رویه داشته باشند تا دوگانگی عملکرد موجب ناراحتی شهروندان نشود.

/فارس

Share