عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس

نباید اجازه داد تاریخ ما به دست نااهلان بیافتد/پای دلال به آثار و اسناد دفاع مقدس باز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به از بین رفتن اسناد دفاع مقدس در سال‌های گذشته، تاکید کرد: دولت باید به صورت ویژه نسبت به جمع آوری و حفظ آثار دفاع مقدس اقدام کند و اگر نیاز به ابزار و امکانات خاصی هست، با مجلس در میان گذاشته تا در اختیارشان قرار گیرد.

متاسفانه اثار دفاع مقدس در فضاها نامناسب جوی و به صورت پراکنده نگهداری می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به از بین رفتن اسناد دفاع مقدس در سال‌های گذشته، تاکید کرد: دولت باید به صورت ویژه نسبت به جمع آوری و حفظ آثار دفاع مقدس اقدام کند و اگر نیاز به ابزار و امکانات خاصی هست، با مجلس در میان گذاشته تا در اختیارشان قرار گیرد.متاسفانه اثار دفاع مقدس در فضاها نامناسب جوی و به صورت پراکنده نگهداری می‌شود

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه تنها بنیاد حفظ آثار هشت سال دفاع مقدس، متولی، امر نگهداری و جمع آروی اسناد جنگ تحمیلی نیست، گفت:‌ این اسناد هویت تاریخی نظام و کشور ما است و باید به صورت ویژه ای مورد حفظ و نگهداری قرار گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما نیز مسئول حفظ و نگهداری از آثار و خاطرات دفاع مقدس هستند.

 وی تصریح کرد: به نحوه نگهداری اسناد دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد:‌ متاسفانه اثار دفاع مقدس در فضاها نامناسب جوی و به صورت پراکنده نگهداری می‌شود. به طور مثال برخی خبرگزاری‌ها بخشی برای حفظ و نگهداری اسناد و عکس‌های دفاع مقدس در نظر گرفته اند.

جعفرزاده تاکید کرد: البته این فضاها مناسب نیست و بیشتر شبیه انباری یا پستو به نظر می‌رسد در چنین فضاهایی آثار دفاع مقدس به مرور زمان نابود می‌شود.

وی اعتقاد دارد باید مرکزیتی برای نگهداری آثار و اسناد دفاع مقدس در نظر گرفته شود تا به مرور زمان نگهداری این آثار در فضاهای انباری و پستو برچیده شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران تاکید کرد: متاسفانه به دلیل کوتاهی های صورت گرفته امروز پای دلالی نیز به این عرصه باز شده است و نباید اجازه داد تا تاریخ ما به دست نااهلان بیافتد./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share