وقتی با دستورالعمل کاهش قیمت , بهای اینترنت افزایش می باید

موج اعتراض ها به افزایش ۲برابری نرخ بسته‌های اینترنت در صفحه اجتماعی وزیر+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،قرار بود دستورالعمل کاهش نرخ مصرف آزاد اینترنت موبایل از اول دی ماه اجرا شود. همزمان با کاهش نرخ، اپراتور دوم برای جبران درآمد، قیمت بسته‌های اینترنت را ۲ برابر کرد. در پی این اقدام کاربران اعتراض شدید خود را در صفحه شخصی وزیر و اپراتور در شبکه های اجتماعی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،قرار بود دستورالعمل کاهش نرخ مصرف آزاد اینترنت موبایل از اول دی ماه اجرا شود. همزمان با کاهش نرخ، اپراتور دوم برای جبران درآمد، قیمت بسته‌های اینترنت را ۲ برابر کرد. در پی این اقدام کاربران اعتراض شدید خود را در صفحه شخصی وزیر و اپراتور در شبکه های اجتماعی اعلام کردند.

vaezi_thum

در حالی که قرار بود از اول دی ماه تعرفه استفاده آزاد از اینترنت موبایل به نیم ریال برای سیم‌کارت‌های دائمی و ۰.۷۵ ریال برای سیم‌کارت‌های اعتباری کاهش یابد، همزمان با اعمال این کاهش تعرفه،‌ اپراتور دوم تلفن همراه تعرفه بسته‌های اینترنت خود را افزایش داد. هنوز تغییری در تعرفه‌ بسته‌های اینترنت همراه اول اعلام نشده است.

به این ترتیب در حالی که اول دی ماه، اغلب خبرگزاری های کشور طبق اعلام اپراتور خبر کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت موبایل را منتشر کردند، تحلیل خبرگزاری فارس از افزایش دو برابری تعرفه های بسته های اینترنت این اپراتور خبر داد که منجر به آگاهی دیگر رسانه ها و اطلاع رسانی گسترده شد.

در گذشته، این نگرانی احساس می‌شد که با اجرای دستورالعمل کاهش تعرفه استفاده آزاد از اینترنت، اپراتورها برای جبران درآمد تعرفه بسته‌ها را افزایش دهند و این نگرانی به وزارت ارتباطات ابراز شده بود.

به تبعیت از حال و هوای فضای اینترنت، معمولا رفتار و رسم مخاطبان و مشتریان اینترنتی نیز از این فضای مجازی تبعیت و در اینترنت بروز بیشتری پیدا می کند. همچنان که این کاهش و افزایش توآمان تعرفه ها به شدت با اعتراض کاربران مواجه شده به طوری که پس از اعلام این خبر، مشترکان این اپراتور با حضور در صفحه شخصی وزیر در شبکه اجتماعی به شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و خواستار رسیدگی به موضوع شدند.

همچنین مخاطبان صفحه رسمی این اپراتور در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز در ذیل عکس و مطلبی که خبر ارزان شدن تعرفه مصرف آزاد را اعلام می کرد با انتشار جملات اعتراض آمیز، پر بحث ترین مطلب این صفحه تا به امروز را رقم زدند.

برخی مخاطبان در صفحه شخصی وزیر در شبکه اجتماعی کلوب با اعتراض به این موضوع نوشته اند:

دوشنبه ۱ دی، ۱۸:۵۵/ ملت کم کم داره صداشون داره در میاد . شمام میای اینجا یا تبریک میگی یا تسلیت … به هرچی کامنت مخالفتون هم جواب نمیدین …

۱۸:۵۹/ معنی کاهش قیمت تعرفه اینترنت همراه را نیز فهمیدیم… ایرانسل از دیروز تا حالا فقط  ۳ تا اس (sms) داده که تعرفه اینترنت آزاد ایرانسل کاهش پیدا کرد ولی ۱کلمه از افزایش ۱۰۰% و در بعضی بسته ها تا ۱۵۰% قیمت ها هیچ صحبتی نکرده! برای چی باید ما شاهد این افزایش قیمت باشیم در حالی که کیفیت روز به زور افت می کنه ! واقعا چه چیز تازه ای اضافه شده که بسته ۱گیگ ۱روزه که بوده ۲ تومن شده ۱۰ هزارتومن؟!

۱۹:۰۳/ یک پست صادقانه بزارید و بگید “دوستان دارم یواش یواش بیچارتون میکنم و شما خبر ندارید”.

۱۹:۰۳/ سلام .آقای واعظی عزیز ایرانسل دیروز به ما پیام داد بابت ارزون شدن اینترنت مصرف آزاد . امروز قیمت بسته های اینترنتش رو ۴ برابر گرون کرده به طوری که یک بسته ۱ گیگابایتی یک ماهه ۱۳ هزار تومن شده. تا دیروز یک بسته ۲ گیگابایتی ۱۰ هزار بود الان ۲۰ هزار تومن و… از شما این خواهش رو دارم که پیگیر این قضیه باشین . چرا به یک باره باید چند برابر بشه قیمت. چرا در کشور ما به جای کیفیت خوب بشه و روز به روز ارزون تر داره روز به روز کیفیت بدتر و گرون تر میشه؟؟ آقای واعظی خواهشا پیگیر باشین.

۱۹:۱۵/ چقدرم که ارزون شده مصرف آزاد! یک فیلم دانلود کنی ۵۰ هزار تومن میشه!

۱۹:۲۳/ آقای وزیر شما به مردم وعده کاهش قیمت اینترنت رو دادید ولی روز به روز تعرفه ها با زیرکی افزایش پیدا میکنه. الان ایرانسل قیمت بسته های اینترنت رو دو برابر کرده، بعبارتی میزان حجم اینترنت بسته ها رو نصف کرده.

۱۹:۲۳/ ۵۰۰ مگ ۲.۵ هزار تومن بودا! الان شده ۶ هزار تومن. واقعا که. آدم محروم ماییم. من که از این وضع اینترنت ناامید شدم. تو دولت قبلی به خدا از این اتفاقات نمی افتاد.

۱۹:۲۷/ مرز ها رو ببندید. اجازه ندید مهاجرین امریکایی و اروپایی که برای ورود به کشور و استفاده از تکنولوژی برتر ما و اینترنت ملی و فیلترینگ هوشمند و خرید خودروهای ایرانی پشت مرزها صف بسته اند بیان داخل ۱۹:۲۷/ کجای دنیا برای ۵۰۰ مگ اینترنت ۶ هزار تومن پول میدن؟ نظرتون چیه به عنوان یک سیاره اعلام استقلال کنیم؟ شما از وقتی که اومدی هیچی نشده، پینگ ها ۲۰۰ اومده روش. قیمت ها اضافه شده، نامحدود رو ورداشتن. چیکار داری میکنی؟

۱۹:۴۰/ اقای واعضی میشه بفرمایید شرکت ایرانسل رو چه حساب و کتابی بسته های اینترنت رو ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داده ؟من کاسب که تو کرج خدمات کامپیوتری دارم و کپی رو از برگی ۱۰۰ تومن کردم ۱۵۰ تومن و با همین نرخ زندگیمو با بدبختی می چرخونم بعد اونوقت از تعزیرات حکومتی هم اومدن منو محکوم به دریافت ۵۰ تومن اضافه کردن بابت کپی کردن و ۲۰۰ هزارتومن جریمه برام بریدن ، حالا میشه بگید در سطح کلان کشور این عمل شرکت ایرانسل چه توجیحی داره ؟

۱۹:۴۱/ با سلام و ضمن تشکر از کاهش قیمت اینترنت در شبکه های موبایل به ۰.۵ و ۰.۷۵ ریال. بر هر آگاه و مطلعی روشن است که ایرانسل امروز یک دی مقارن با شروع مصوبه به این مصوبه شما پوزخند زشتی زده است و نشانه آن دو برابر شدن بسته های متداول مشترکین است. بسته ۱۰ تومنی بیست تومن و بسته ۲۰ تومنی ۴۰ تومن شده به عنوان یک فرد فرهیخته ( دارای پی اچ دی) برایم جالب است ببینم دولت به هدف خدمت رسانی خود میرسد?ُ امیدوارم با اتخاذ تصمیمی محکم در برابر این حرکت بایستید.

۲۰:۴۳/ چرا به یکباره قیمت های ایرانسل آنقدر افزایش پیدا کرده؟ ما به افزایش قیمت اعتراض داریم قیمت بسته های ایرانسل باید به قیمت سابق خودش برگرده! حق مارو از این اپراتور که فقط به فکر جیب خودش هست نه کیفیت و نه مشتری مداری بگیرید!

۲۰:۴۷/ اقای وزیر خواهشا در مورد افزایش تعرفه بسته های اینترنتی ایرانسل تجدید نظر بفرمایید

۲۰:۵۹/بسته یک روزه ۱۵۰ مگابایتی که بهترین بسته روزانه برای کاربران عادی بود، از ۱۰۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان رسید (۱۰۰ درصد افزایش). بسته یک روزه ۵۰۰ مگابایتی که بهترین بسته روزانه برای کاربران پرمصرف بود، از ۲۰۰۰ تومان به ۶۰۰۰ تومان رسید (۲۰۰ درصد افزایش). بسته یک ماهه ۲ گیگابایتی که بهترین بسته ماهانه برای کاربران عادی بود، از ۱۰۰۰۰ تومان به ۲۰۰۰۰ تومان رسید (۱۰۰ درصد افزایش).

۱۳۹۳۱۰۰۲۰۰۰۱۷۰_PhotoL

۱۳۹۳۱۰۰۲۰۰۰۲۰۰_PhotoL

فارس/

Share