با حضور فرماندار و امام جمعه تالش

مراسم معارفه نخستین امام جمعه بخش اسالم شهرستان تالش برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام حسین انصاری عصر امروز در مراسم معارفه نخستین امام جمعه اسالم در مسجد این بخش اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین آثار و برکات نماز جمعه در کشور خنثی شدن توطئه‌های استکبار جهانی بود.

شدسشقهبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام حسین انصاری عصر امروز در مراسم معارفه نخستین امام جمعه اسالم در مسجد این بخش اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین آثار و برکات نماز جمعه در کشور خنثی شدن توطئه‌های استکبار جهانی بود.
وی افزود: در جایگاه نماز جمعه مسایل روز سیاسی و اجتماعی توسط خطیب جمعه به اطلاع نمازگزاران رسانده می‌شود.
امام جمعه تالش با بیان اینکه وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و ستاد نماز جمعه این است که حضور مردم را در نماز جمعه بیشتر کنند، افزود: نماز جمعه کلاس درس تهذیب و تقوا، ذکر و یاد خداوند است.

انصاری، نماز جمعه را محل اجتماع امت و مستحکم‌ترین سنگر دفاع از اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نماز جمعه بهترین تحفه الهی و یادگار ارزشمند حضرت امام (ره) و ثمره خون شهدا به ویژه شهدای محراب است.
وی، عشق به نظام و انقلاب و ولایت و رهبری را موجب حضور جوانان در نماز جمعه ارزیابی کرد و گفت: حضور جوانان و مردم ولایی تالش در نماز جمعه مثال‌زدنی است.
امام جمعه تالش به فواید نماز جمعه اشاره کرد و گفت: دمیدن روح وحدت در اقشار مختلف مردم و مسئولان، آشنا شدن امت اسلامی  از اخبار  جهان اسلام، تضعیف و مایوس شدن دشمنان اسلام، بسیج مردم برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان از جمله فواید حضور در نماز جمعه به‌شمار می‌رود.
وی به برکات برپایی نماز جمعه اشاره کرد و یادآور شد: به‌ واسطه اقامه نماز جمعه بسیاری از حوادث مهم در انقلاب ما هدایت و توطئه‌های دشمنان از طریق مباحث مطروحه در نماز جمعه نقش بر آب شد.

امام جمعه تالش با بیان اینکه نماز جمعه برکات زیادی برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد، خاطرنشان کرد: به‌ دنبال فرمان تاریخی حضرت امام (ره) نماز جمعه تبدیل به سنت حسنه‌ای شد که فواید فراوانی را در این سال‌ها به‌همراه داشته است.
وی اطلاع مردم از نقشه‌های دشمنان و کیفیت برخورد با آنها را از جمله این فواید عنوان کرد و گفت: در روایات آمده است که اگر مردم می‌دانستند چه برکتی از شرکت در نماز جمعه نصیب‌ آنها می‌شود از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.
انصاری متذکر شد: در نماز جمعه علاوه بر مطرح شدن مسایل فردی و اجتماعی مردم جامعه، تقوی نیز باید به عنوان رکن واجب توسط خطیب جمعه مطرح ‌شود.
امام جمعه تالش با تصریح بر اینکه مردم جامعه نیاز به اجتماع و توجه بیشتر به انجام واجبات دینی خود دارند، اضافه کرد: خطیب نماز جمعه باید در این مراسم وظایف تمام مردم را در برابر جامعه، ولایت فقیه و خطراتی که از سوی دشمنان به وجود می‌آید گوشزد کند.
به گفته وی، بسیاری از فتنه‌ها در نمازهای جمعه‌ توسط امام جمعه برای مردم روشنگری شده و طریقه مبارزه با آن نیز برای مردم تبیین می‌شود.
امام جمعه جدید شهر اسالم از چهره‌های ولایی، صبور و مردم‌دار است

fath-1علی فتح‌اللهی عصر امروز در مراسم معارفه امام جمعه شهر اسالم در مسجد ولی‌عصر (عج) این شهر در جمع مردم ، خانواده شهدا و علمای اهل سنت و تشیع تالش اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند با فشار اقتصادی در برابر کسانی که قصد نورانی کردن جهان را دارند مانع ایجاد کنند.
وی افزود: بیان تقوا و مسایل روز در نماز جمعه به گسترش اتحاد و همبستگی مردم می‌انجامد.
فرماندار تالش با تاکید بر اینکه نماز جمعه ارتباط محکمی بین امام و امت دارد، افزود: امام جمعه با واسطه ولی فقیه به امام عصر (عج) مرتبط است.
وی برگزاری نماز جمعه را وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن توصیف کرد و یادآور شد: امام جمعه جدید شهر اسالم از چهره‌های ولایی، صبور و مردم‌دار است.
فتح‌اللهی با بیان اینکه امام راحل با قیام خود سنت فراموش شده نماز جمعه را احیا کرد، یادآور شد: برگزاری جلسه شورای اداری در روز تعطیل به خاطر نماز جمعه از دلایل اهمیت و ارزش نماز جمعه در نظام اسلامی است.
وی به نگاه ویژه بزرگان دینی به نماز جمعه اشاره کرد و متذکر شد: برگزاری نماز جمعه به صورت جماعت و تنها با اذن ولی فقیه و عدم برگزاری دو نماز جمعه تا شعاع شش کیلومتر از اهمیت نماز جمعه برای جامعه است.
فرماندار تالش کسب مسئولیت در نظام اسلامی را متفاوت از دیگر نظام‌ها دانست و خاطرنشان کرد: پایه‌های صندلی مسئولیت در نظام اسلامی روی خون شهدا قرار دارد و مسئولیت ما را مقدس‌تر و حساس‌تر می‌کند.

در مراسم مذکور «حجت‌الاسلام احمد جدایی» به عنوان نخستین امام جمعه بخش اسالم از توابع شهرستان تالش معرفی شد.

نماز جمعه اسالم از هفته آینده با حضور مردم ولایت‌مدار در این بخش برپا می‌شود.

/فارس

Share