فرماندار آستارا خبر داد

مدت زمان اقامت اتباع ایرانی در جمهوری آذربایجان افزایش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از افزایش مدت زمان ثبت اقامت اتباع ایرانی در کشور جمهوری آذربایجان از سه روز به ۱۰ روز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از افزایش مدت زمان ثبت اقامت اتباع ایرانی در کشور جمهوری آذربایجان از سه روز به ۱۰ روز خبر داد.

astaraشفقی ضمن اعلام اینکه موضوع فوق در سفر مورخه ۲۹ شهریور سالجاری هیأت رسانه ای کشور جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران، سفر سفیر ایران در آذربایجان به آستارا و سفر سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز به آستارا و نشست مشترک در فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا، مطرح گردید، خاطر نشان کرد: پس از مطرح شدن این موضوع و پیگیری های مستمر مسئولان جمهوری اسلامی ایران، مقررات جدید توسط دولت جمهوری آذربایجان در خصوص ثبت اقامت در آن کشور تنظیم و جهت اجرا ابلاغ شد.

وی به خبر ارسالی از سوی رایزن بازرگانی، صنعتی و معدنی کشورمان در آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد: در پی این تصمیم، کلیه بازرگانان، صنعت گران و افراد عادی که قصد سفر به کشور همسایه جمهوری آذربایجان را دارند، باید ظرف مدت حداکثر ۱۰ روز از تاریخ ورود نسبت به ثبت اقامت خود اقدام نمایند.

شفقی با بیان اینکه این مدت زمان از سه روز به ۱۰ روز افزایش یافته است، تأکید کرد: در صورت عدم رعایت این قانون و خارج نشدن از کشور مذکور در مدت زمان تعیین شده، مرتکبین مشمول پرداخت جرایم نقدی نسبتاً سنگین خواهند شد.

فرماندار شهرستان آستارا اضافه کرد: به کلیه اتباع ایرانی را که قصد سفر به کشور جمهوری آذربایجان را دارند توصیه می شود، با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات اداری موسوم به «آسان خدمت» در نزدیکی های محل اقامت خود نسبت به ثبت مشخصات، نشانی خود و تکمیل فرم مربوطه اقدام و رسید دریافتی را تا زمان خروج از آذربایجان محفوظ دارند.

بر اساس این گزارش، در پی کاهش زمان ثبت اقامت موقت اتباع خارجی در کشور جمهوری آذربایجان و مشکلاتی را که برای اتباع ایرانی هنگام سفر به آن کشور رخ می داد، این موضوع بر اساس مراجعات مکرر و درخواست مداوم اتباع ایرانی مطرح گردید که با ابلاغ مقررات جدید، این زمان تا ۱۰ روز افزایش یافت.

Share