انتقاد شدید نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر از مدیران محیط زیست

«محیط‌ زیست»را باید«محیط ایست»نامید/نباید با شرایط ذهنی مردم بازی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر ضمن انتقاد شدید به محیط‌زیست استان گفت: محیط‌زیست را باید محیط ایست نامید زیرا با اجرای سیاست‌های خودش استان و شهرستان را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قفل کرده است.

سازمان محیط زیست کشور به آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر خیانت کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسین قربانی ضمن انتقاد شدید به محیط‌زیست استان گفت: محیط‌زیست را باید محیط ایست نامید زیرا با اجرای سیاست‌های خودش استان و شهرستان را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قفل کرده است.ن گیلان ۳ نماینده است تحولی رو به رشد در بودجه عمرانی امسال با توجه به واقعیت‌های موجود جامعه پیش‌بینی نمی‌شود.

ghorbani (15)سخنگوی گروه بهداشت و درمان مجلس بابیان اینکه دولت در بودجه عمرانی امسال با کسری ۲۳ هزارمیلیاردی مواجه است خاطرنشان کرد: تلاش نمایندگان در گروه تلفیق آن است که بودجه سال ۹۴ را بر پایه اقتصاد مقاومتی تنظیم و وابستگی دولت را به نفت به حداقل برسانیم.

وی با تأکید بر آگاهی دادن به مردم در بخش‌های مختلف درآمدی دولت اذعان کرد: بابیان واقعیات موجود جامعه به مردم می‌توان بسیاری از دغدغه‌های آنان را مدیریت کرد زیرا در صورت عدم تحقق درآمد دولت انتظار مردم نیز در اجرای پروژه‌های عمرانی تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی درباره تخصیص ۵۰ تا ۶۰ درصدی اعتبارات تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ به این شهرستان گفت: در صورت حضور سرمایه‌گذار خصوصی ما می‌توانیم شرایط عمرانی و اشتغال را در جامعه پویا کنیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر ضمن انتقاد شدید به محیط‌زیست استان گفت: محیط‌زیست را باید محیط ایست نامید زیرا با اجرای سیاست‌های خودش استان و شهرستان را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قفل کرده است.

قربانی تأکید کرد: امروز متأسفانه علیرغم اینکه محیط‌زیست راه را برای توسعه و سرمایه‌گذاری هموار نمی‌کند بلکه چالش‌هایی را نیز برای منطقه فراهم کرده است.

نماینده مردم به نقش مؤثر شوراها و دهیاران در دعوت از سرمایه‌گذاران در روستاها تأکید کرد و گفت: حمایت از بخش خصوصی می‌تواند تحولی را در روستا ایجاد کند.

قربانی دهیاران و شوراها را خط مقدم حاکمیت در کشور برشمرد و اظهار کرد: برنامه‌های بندر و اسکله چندمنظوره کیاشهر که هیچ‌گونه منافاتی با محیط‌زیست ندارد آن‌هایی که به دنبال رانت سیاسی هستند با شانتاژ سیاسی و تبلیغات منفعت طلب‌اند به دنبال کارشکنی هستند.

وی خواستار احیای شیلات بندر کیاشهر از طریق بخش خصوصی شد و گفت: نباید با شرایط ذهنی مردم بازی کرد داشتن شرایط فعلی برای شیلات این بخش با داشتن این دستگاه عریض و طویل نوعی قفل زدن به توسعه شیلات بخش کیاشهر است.

این مسئول به طرح سوالی که در مجلس مطرح کرد اشاره کرد و گفت: درجایی یک بخش خصوصی ۹۲ هزار میلیارد تومان می‌تواند به مردم سهام بفروشد چطور دولت در سال از فروختن ۶۰ هزار میلیارد تومان نمی‌تواند ره بجایی ببرد.

نماینده مردم همه خدماتی را که در جامعه انجام‌گرفته است از برکت خون شهیدان دانست و یادآور شد: دهیاران و شوراها باید از ظرفیت‌های موجود مسئولین نهادها وادارات حداکثر استفاده را برند.

قربانی به آغاز اسفالت ۸۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی این شهرستان که قرارداد آن نیز منعقد شد اشاره کرد و ادامه داد: اولین بار از طریق بخش خصوصی توانستیم اجرای آب‌رسانی B.O.T به ۱۱ روستای باقیمانده این شهرستان را در دهه فجر امسال شروع کنیم.

وی افزود: در این قرارداد پیمانکار متعهد شده است که در عرض کمتر از یک سال کار آب‌رسانی در ۱۱ روستای این شهرستان را جمع کند و اجرای این طرح الگویی برای استان و کشور باشد.

وی به دغدغه مجلس در امور گازرسانی به روستاهای کشور به‌ویژه روستاهای حوزه نمایندگی‌اش گفت: یکی از افتخارات مجلس نهم در بودجه ۹۳ اجرای بند «ق» ماده ۲۳ است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عملیات گازرسانی به روستاهای این شهرستان آغازشده است.

قربانی تصریح کرد: در اجرای بند «ق» ماده ۲۳ پیمانکار به ازای هر علمک مبلغ ۶ میلیون تومان از طریق فروش میعانات گازی دریافت خواهد نمود که گیلان جز ۱۱ استان کشور است که دارای امتیاز بهره‌برداری از این ماده است.

وی ضمن خواستار تعجیل مسئولین استانی شرکت گاز برای بهره‌مندی از این امتیاز گفت: ۹ روستای این شهرستان برای اجرای این طرح پیمانکار آن در حال اجرای کار است و ۶ روستای دهستان چهارده نیز از ماده ۲۳ بند «ق» قرارداد آن منعقد گردیده است.

قربانی بابیان اینکه عملیات گازرسانی به ۴ روستای لفوت و ماشک نیز به پیمانکار طرف قرارداد واگذارشده است تأکید کرد: برای گازرسانی به روستاهای مسیر درگاه تا انبار سر دستک در تلاش هستیم از این ماده استفاده و تا پایان سال ۹۴ همه روستاهای این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

فرماندار آستانه‌اشرفیه با معرفی رضا کحالی به‌عنوان معاون خود در این جلسه از اعضای شوراها و دهیاران منطقه خواست از تجارب ارزشمند ایشان برای پیشرفت بندر کیاشهر استفاده کنند.

حسین اسماعیلی بابیان اینکه در بین مسئولین این شهرستان با توجه به داشتن اختلاف دیدگاه در توسعه شهرستان ولی نوعی نگاه فرهنگی با یک هم افزایی خوب وجود دارد افزود: باید از ظرفیت بالای مدیرانی که در این شهرستان هستند به نحو مطلوب از آنان استفاده کرد.

وی به محدودیت‌های اعتباری دولت در امور عمرانی اشاره کرد و اذعان کرد: باید تمام شهرستان را یکپارچه ببینیم و بر اساس نیازسنجی ظرفیت‌هایی ایجاد کنیم.

اسماعیلیان از کلیه دهیاران، بهورزان، مدیران، آموزش‌وپرورش و دانشگاهیان خواست با عضویت افتخاری در بخش زیست محیطی و پسماند رویکرد نوعی تعامل خود را با همه نا ملایمتی‌ها به محیط‌زیست نشان دهند.

لازم به یادآوری است که قربان خوشحال بخشدار بندر کیاشهر و حجت‌الاسلام کریمی امام‌جمعه این بخش درباره مشکلات بخش بندرکیاشهر در امور توسعه و اجرای پروژه‌های عمرانی و انتظارات مردم این بخش از مسئولین اجرایی این شهرستان مطالبی بیان کردند.
/آستان خبر

Share