سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش

محمدپور سرپرست شهرداری تالش شد/شهردار اقدام به شکستن پروژه‌ها می‌کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش گفت: شهردار تالش قبل از استیضاح، استعفای خود را تقدیم شورای این شهر کرد و محمدپور سرپرست شهرداری تالش شد.جعفر نخستین از اسفند ماه سال ۹۲ تاکنون سکان شهرداری تالش را به دست داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش گفت: شهردار تالش قبل از استیضاح، استعفای خود را تقدیم شورای این شهر کرد و محمدپور سرپرست شهرداری تالش شد.

ArmShahrdary  «جعفر نخستین» شهردار تالش قبل از استیضاح استعفای خود را تقدیم اعضای شورا اسلامی این شهر کرد و «حسن محمدپور» معاون وی از فردا سرپرست شهرداری تالش را به‌عهده می‌گیرد.
سخنگوی شورای شهر تالش عصر امروز در جلسه این شورا اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شورای شهر نظارت بر امور و عملکرد شهرداری است.

علی وانوایی ادامه داد: در چارچوب این وظایف شورا روی بعضی از عملکردهای شهرداری بحث نظارتی را انجام داد که منجر به تذکر ما به شهردار شد.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای به صورت تذکر از شهردار خواستار توضیحات نسبت به عملکرد او شدیم، افزود: در این زمینه با مقاومت شهردار مواجه شدیم و این تذکر به صورت سئوال از شهردار مطرح شد.دیارمیرزا

سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش افزود: شهردار در این زمینه اطلاعاتی به شورا نداد و این امر بر اساس ماده ۷۳ قانون شوراها منجر به استیضاح شد که قبل از استیضاح شهردار درخواست استعفا کرد و استعفای وی وصول شد.

وی با اشاره به اینکه به خاطر مسایل خاصی که در شورا بود برخی از اعضا با استعفای شهردار موافقت کردند، تصریح کرد: در جلسه‌ای موضوع استعفای شهردار مطرح شد و با همفکری اعضا رای به استعفای شهردار دادند.
وانوایی درباره طرح سئوال از «جعفر نخستین» شهردار تالش گفت: این سئوال در سه مورد شامل عدم تطبیق عملکرد ۶ ماهه ارائه شده در سال ۹۳ بود که شهردار اعتقادی به پاسخگویی و شفاف‌سازی در این زمینه نداشت.
وی اضافه کرد: سئوال دوم از شهردار در زمینه هزینه‌کرد پروژه‌های عمرانی مانند قراردادها بود که به دلیل عدم ارائه مستندات موجب شد که ما به وضعیت عملکردی شهردار بیشتر (شبهه) داشته باشیم و این شبهه نیز مسلم بود.دیارمیرزا

سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش سئوال سوم از شهردار این شهر را در زمینه عدم آمادگی لازم  شهردار برای شفاف‌سازی پروژه‌ها و خودداری وی از ارائه اسناد و مدارک به شورا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شهردار اقدام به شکستن پروژه‌ها می‌کرد، افزود: یعنی اینکه به طور مثال یک پروژه ۲۰۰ میلیون ریالی را به ۴ بخش ۵۰ میلیون ریالی و یا مساوی تقسیم می‌کرد تنها به خاطر اینکه مجبور نشود از شورا مجوز بگیرد زیرا شهردار زیر ۵ میلیون تومان را می‌تواند بدون اجازه شورا و با مسئولیت خودش هزینه کند.

وانوایی با اشاره به اینکه قصد شورا این بود که شهردار را از اتاق تاریک به یک اتاق شیشه‌ای بیاورد که همه آن را ببینند، گفت: شهردار به دلیل اینکه نخواست درباره عملکردهای خود توضیح دهد مجبور به استعفا قبل از استیضاح شد و طبق قانون اکنون وی شهردار نیست و «حسن محمدپور» معاون او براساس قانون سرپرست شهرداری تالش شده است.
جعفر نخستین از اسفند ماه سال ۹۲ تاکنون سکان شهرداری تالش را به دست داشت.
/فارس

Share