لاهوتی اشکوری خبرداد:۵۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری در واحدهای شهرکهای صنعتی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت : از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۵۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط واحدهای به بهره برداری رسیده صورت گرفته است.و برای ۲۴۷ نفر در سال ۹۳ توسط ۱۲ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت : از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۵۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط واحدهای به بهره برداری رسیده صورت گرفته است.و برای ۲۴۷ نفر در سال ۹۳ توسط ۱۲ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده اشتغال ایجاد شده است.

lahooti02 طهمورث لاهوتی اشکوری گفت : نقش و اهمیت  سرمایه گذاری در فرآیند رشد و توسعه صنعتی جوامع بسیار حائز اهمیت است . با توجه به کمبود منابع سرمایه گذاری ، حمایت از آن ضروری و تخصیص بهینه این منابع جهت تحریک رشد صنعتی لازم است . زمینه های تخصیص منابع سرمایه گذاری  می بایست به درستی شناسایی و به سمت بخشهای مد نظر و تاثیر گذار در رشد صنعت استان هدایت شود ، که انجام صحیح این کار باعث ایجاد اشتغال در استان می شود .

وی در ادامه افزود : اشتغال زایی یکی از مشکلات فراروی هر جامعه است و از آنجا که بی کاری معضلات عظیم اقتصادی و اجتماعی به همراه دارد ، لذا توجه به رفع این مشکل در راس برنامه های اقتصادی دولت قرار دارد .آنچه در این راستا مهم است اولویت بخشیدن برنامه های حمایتی دولت برای جهت دهی به آن دسته از فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است که نیل به این هدف را در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه میسر می سازد ، که صنایع کوچک در حال حاضر می تواند بهترین گزینه برای تحقق این هدف باشد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت : در حوزه صنعت و حمایت از سرمایه گذاران می بایست با مدیریت جهادی به این بخش نگاه کرد . با توجه به سیاستهای دولت تدبیر و امید در بخش اشتغال ، می بایست از یک الگوی مدون برای تقویت اقتصادی و اشتغال آفرینی در جامعه استفاده شود .

وی در ادامه افزود : در شرایط کنونی می بایست با تمام توان و با رویکرد شتابان ، شرایط جذب سرمایه های داخلی را برای اشتغال زایی فراهم کرد . باید با بهره گیری از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی ، شرایط و بستر های لازم برای مشارکت بخش خصوصی و تشویق و جذب سرمایه گذاران فراهم کنیم .

طهمورث لاهوتی اشکوری در همین راستا بیان داشت : از ابتدای سال ۹۳ تا به حال ۵۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری  توسط واحدهای به بهره برداری رسیده در سطح شهرکها و نواحی صنعتی صورت گرفته که این امر باعث ایجاد اشتغال زایی برای ۲۴۷ نفر شده است .

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در ادامه افزود : این میزان از سرمایه گذاری و اشتغال زایی در سال ۹۳ در حالی می باشد که میزان اشتغال ایجاد شده در سطح شهرکها و نواحی صنعتی از ابتدا تا به حال ۷۰۴۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در کل واحدهای به بهره برداری رسیده ۴۸۸۸ میلیارد ریال می باشد .

وی در پایان به این نکته اشاره داشت که : نگاه و چشم انداز دولت تدبیر و امید توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال پایدار برای برون رفت از شرایط کنونی و رشد صنعت می باشد .

Share