رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت

قانون شهردارهای کلانشهر کشور می‌گوید شهردار باید فوق لیسانس داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: فرماندار شهرستان رشت از مصوبه انتخاب شهردار توسط شورای این شهر تنها اشکال شکلی گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: فرماندار شهرستان رشت از مصوبه انتخاب شهردار توسط شورای این شهر تنها اشکال شکلی گرفت .

saber19363740 فارس نوشت: عباس صابر درباره رد صورتجلسه انتخاب شورای شهر رشت از طرف فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به وظایف قانونی فرماندار در زمینه بررسی مصوبات شورا، مصوبه انتخاب شهردار رشت مانند دیگر مصوبات شورا توسط فرماندار مورد بررسی قرار گرفت که اشکال شکلی گرفته و ما در حال بررسی آن هستیم.

وی از تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی موضوع مذکور خبر داد و افزود: مصوبه انتخاب شهردار رشت مانند دیگر مصوبات فرمانداری اشکال شکلی گرفته و ما باید پاسخ فرمانداری را بدهیم که فردا در صحن فوق‌العاده شورا این کار را انجام می‌دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به برخی مطالب درج شده در سایت‌ها که رد شهردار منتخب شورای شهر رشت از طرف فرمانداری رشت عنوان شده است، گفت: چنین چیزی نیست و فرمانداری تنها اشکال شکلی گرفته است.

وی در تعریف اشکال شکلی افزود: برخی بندهای مصوبه از نظر قانونی مشکل ندارد اما شکل کاری که انجام شده صحیح نبوده و باید به گونه‌ای انجام می‌شد که به آن اشکال شکلی گفته می‌شود.

صابر با بیان اینکه مصوبه انتخاب شهردار رشت اشکال قانونی ندارد، خاطرنشان کرد: فرمانداری در انتخاب شهردار ایرادی نگرفته است اما نسبت به نحوه انجام این کار اشکال شکلی گرفته است.

وی درباره موضوع انتخاب مسعود کاظمی به عنوان شهردار منتخب اعضای شورای شهر رشت و احتمال تایید نشدن وی به دلیل نداشتن فوق لیسانس، گفت: قانون شهردارهای کلانشهر کشور می‌گوید شهردار باید فوق لیسانس داشته باشد و اگر لیسانس داشته باشد برای آن در تبصره‌ها شرایطی تعریف شده یعنی میانی شهرداری را باید داشته باشد.

رئیس شورای شهر رشت ادامه داد: تا تبصره ۱۰ این قانون می‌گوید اگر فرد منتخب دیپلم داشته باشد اما وزیر کشور بخواهد می‌تواند حکم شهردار شدن را از وزیر کشور بگیرد و این امر در حیطه اختیار وزیر کشور است.

وی با تاکید بر اینکه از نظر قانون داشتن فوق‌لیسانس نمی‌تواند مانع از شهردار نشدن کاظمی شود، خاطرنشان کرد: ممکن است وزیر کشور لیسانس را انتخاب نکند و همه چیز بستگی به نظر وزیر کشور دارد زیرا وی می‌تواند حتی فرد دیپلمه را برای تصدی شهرداری حکم بزند.

 مسعود کاظمی یکی از اعضای شورای شهر رشت است که مدتی قبل با انتخاب اکثریت شورا برای تصدی شهرداری این شهر معرفی شد.

پی نوشت:گفتنی است سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت صبح امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا گفته بود:مصوبه انتخاب شهردار به دلیل ایراد شکلی در نحوه رای گیری تائید نشده است و اساسا به بحث عدم صلاحیت فرد مطرح شده ورود نکرده ایم.

Share