رئیس پلیس آگاهی گیلان

فلاح کریمی:قاچاق کالای دخانی به تولید استان ضربه می زند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: مقابله جدی با پدیده قاچاق کالا نیازمند همگرایی، وحدت نظر و اجرای صحیح قوانین و مقررات است.سرهنگ فرهاد فلاح کریمی افزود: هم اکنون کشور در بحث قاچاق با دو موضوع ورود کالا به دلیل هزینه بالای تولید و خروج مایحتاج ضروری مردم مواجه است.

بحث قاچاق کالای دخانی به تولید استان ضربه می زند/کارخانجات سیگارسازی استان با یک سوم توان در حال تولید هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: مقابله جدی با پدیده قاچاق کالا نیازمند همگرایی، وحدت نظر و اجرای صحیح قوانین و مقررات است.سرهنگ فرهاد فلاح کریمی افزود: هم اکنون کشور در بحث قاچاق با دو موضوع ورود کالا به دلیل هزینه بالای تولید و خروج مایحتاج ضروری مردم مواجه است.بحث قاچاق کالای دخانی به تولید استان ضربه می زند/کارخانجات سیگارسازی استان با یک سوم توان در حال تولید هستند

وی همچنین اظهارداشت: کشور برای رفاه مردم اقلامی را تحت عنوان کالاهای یارانه ای مثل سوخت، موادشوینده، کود شیمیایی، سموم دفع آفات نباتی و غیره به مردم ارائه می دهد.

رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: در قانون جدید مبارزه با کالا و ارز  ۱۰ دستگاه نقش آفرین هستند اما پلیس در تمامی کارگروه های عملیاتی و همچنین در بحث مقابله با قاچاق کالاهای دخانی ، لوازم آرایشی، بهداشتی و غیره نقش فعالی دارد.

وی در ادامه همگرایی لازم در بین دستگاههای مختلف در حوزه عملیاتی را امری ضروری دانست و افزود: قاچاقچیان از فقدان وحدت نظر، نبود همگرایی و اتفاق نظر در صحنه عملیات به شدت سوء استفاده می کنند.

فلاح کریمی تصریح کرد: اقدامات قاچاقچیان اغلب سازمان یافته و متاسفانه دستگاههای اجرایی بصورت جزیره ای در حال فعالیت هستند.

وی با اذعان اینکه عرصه را باید بر قاچاقچیان کالا تنگ کرد، گفت: قاچاقچیان بحث بیکاری را در استان توسعه و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زیادی بر جامعه تحمیل می کنند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان افزود: در هشت ماهه سال جاری  دو هزارو ۹۲۸ فقره پرونده در خصوص قاچاق کالا در استان تشکیل و سه هزار و ۲۰۰ نفر هم در این رابطه دستگیر شدند.

وی اظهارداشت: بیشترین فراوانی کالاهای قاچاق مربوطه به قاچاق کالاهای گمرکی بوده است.

فلاح کریمی به بحث کالاهای دخانی اشاره کرد و تصریح کرد: قاچاق کالاهای دخانی با تولید و بیکاری کشور و استان ارتباط  مستقیم دارد.

 وی اذعان داشت: گیلان بزرگترین کارخانه تولید سیگار کشور را دارد و همینطور کشاورزان زیادی در امر تولید توتون فعال هستند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: بهترین توتون کشور در فومنات استان گیلان تولید می شود.

وی با بیان اینکه بحث قاچاق کالای دخانی به تولید استان ضربه می زند، افزود: کارخانجات سیگارسازی استان امروز با یک سوم توان در حال تولید هستند.

فلاح کریمی به قاچاق سوخت نیز اشاره کرد و اظهارداشت: کارخانجات مصرف کنندگان عمده سوخت هستند.

وی تصریح کرد: برخی از کارخانجات با گرایش مصرف از سوخت های فسیلی به مصرف گاز یا برق، سوخت های فسیلی را دریافت و در قالب حلال ها به مرزهای شرقی کشور ارسال می کنند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: با همکاری شرکت نفت میزان مصرف سوخت کارخانجات استان با میزان تولید بطور مرتب کنترل می شود.

وی افزود: از دیگر اقلام و کالاهای قاچاق می توان به فرآوردههای جنگلی، اموال تاریخی و فرهنگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی، اقلام و کالاهای ممنوعه اشاره کرد.

فلاح کریمی تصریح کرد: کالاهای گمرکی تحویل ستاد اموال تملیکی می شود  این ستاد از زیر مجموعه های وزارت اقتصاد و دارایی است.

رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: کالاهای مکشوفه گمرکی ضمن تشکیل پرونده،ارزش گذاری و جریمه صاحب کالا  اقلام مزبور با حکم دادگاه در معرض مزایده و فروش گذاشته می شود.

وی تاکید کرد: کالاهای دخانی قاچاق از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و معدوم سازی می شوند.

فلاح کریمی اقتصاد را جان و فرهنگ را روح جامعه دانست و گفت: کالاهای قاچاق از کمترین استاندارد ها برخوردار هستند.

وی افزود: لازمه مقابله با پدیده قاچاق کالا وارز  فرهنگ سازی و رشد آگاهی های تمامی آحاد مردم است.

 رئیس پلیس آگاهی گیلان اظهارداشت: کالاهای قاچاق به دلیل فقدان استانداردهای لازم بطور مستقیم به جسم انسان لطمه وارد می کنند.

وی از مصرف سالانه ۷۵ میلیارد نرخ سیگار در کشور خبرداد و افزود:  هم اکنون توان تولید یک سوم این میزان سیگار در ایران وجود دارد.

فلاح کریمی جعل در فروش کالا را از دیگر معضلات مهم جامعه دانست و گفت: شماره تلفن ۱۳۰ پلیس آگاهی بصورت شبانه روزی در خدمت شهروندان است.

وی تاکید کرد: هرگونه گزارشی در خصوص فعالیت های مجرمانه افراد ،قاچاق کالا و سایر موارد به پلیس آگاهی  اطلاع رسانی شود پلیس به عنوان یک نهاد حاکمیتی وظیفه دارد به سراغ متخلفان برود.

رئیس پلیس آگاهی گیلان یادآورشد: به دلیل تفاوت قیمتی که بین سوخت کشور ایران و کشورهای همجوار وجود دارد یک نوع مزیت اقتصادی فراهم کرده و متاسفانه برخی از قاچاقچیان از این موضوع سوء استفاده می کنند./مهر

Share