ظهر امروز اتفاق افتاد:

عیادت مسئولین و هنرمندان از پیشکسوت عرصه تئاتر و محقق برجسته گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به همراه جمعی از مسئولین و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و مطبوعات به دیدار فریدون نوزاد پیشکسوت عرصه تئاتر ایران و گیلان رفتند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به همراه جمعی از مسئولین و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و مطبوعات به دیدار فریدون نوزاد پیشکسوت عرصه تئاتر ایران و محقق سرشناس گیلانی رفتند.

IMG_1057 فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تشکر از رضا ثقتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت در خصوص تدارک این دیدار و ارج نهادن به پیشکسوتان اظهار داشت: در جلسه فرهنگی که در گذشته با پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر استان داشتم به علت حجم زیاد مشکلات این عزیزان احساس کردم به «جای اینکه مدیر فرهنگی هستم،یک مجرم فرهنگیم».
فیروز فاضلی اضافه کرد: تاکنون طرح های خوبی مانند خانه فرهنگ عملیاتی شده است و طرح های دیگری نیز مانند موزه هنرهای معاصر در دست اجرا یا پیگیری است.
وی همچنین از اصحاب رسانه درخواست کرد که پیگر طرح های اداره کل ارشاد استان گیلان باشند زیرا برخی از طرح های اداره تمام مسائل بودجه ای و اداره ای آن حل شده و پیمانکاران باید کارها آماده سازی و تحویل بدهند که این امر با پیگری اصحاب رسانه سریع تر به ثمر خواهد نشست.
ثقتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت نیز با بیان اینکه هفته فرهنگ و هنر رشت پربار خواهد بود اعلام کرد :در بیش ۱۴ بخش فرهنگی وهنری در این هفته برنامه خواهیم داشت که این برنامه ها تماماً به دست هنرمندان انجام می گیرد و سعی شده که به صورت دولتی عمل نشود.
مونا ابرو فراخ بخشدار رشت نیز با بیان اینکه صحبت کردن در جمع هنرمندان بسیار دشوارتر صحبت در جمع سیاستمداران است اظهار داشت: تا زمانی هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر زنده و سلامت هستند باید از زحماتشان تشکر و قدردانی کرد.
استاد فریدون نوزاد پیشکسوت عرصه تئاتر استان گیلان نیز با تشکر از مسئولین گفت: هیچگونه انتظار مالی از مسئولان ندارد و همین قدردانی ها باعث شادمانی و نشاط انسان می شود.
استاد فریدون نوزاد همچنین آمادگی خود را برای یاری رساندن در عرصه فرهنگ و هنر اعلام کرد و اظهار داشت: تا زمانی زنده و سلامت هستم هر کمک و مساعدتی که بتوانم انجام خواهم داد.
وی بیان کرد: بنده اعتقاد دارم گیلکی گویش نیست بلکه زبان است و باید پاس داشته شود استاد فریدون نوزاد همچنین از ورود فرهنگ و زبان بیگانه به فرهنگ و و زبان ایران اظهار نگرانی کرد.
در پایان با دستان استاد فریدون نوزاد از پوستر فرهنگ و هنر رشت پرده برداری شد و عکس دست جمعی به یادگار گرفته شد.
گفتنی است هفته فرهنگ و هنر در رشت از اول تا هفتم بهمن ماه برگزار می شود.
IMG_1191

Share