نماینده ولی فقیه در گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش

طمع نباید در شوراها تاثیرگذار باشد/هرچه شورا بگوید برای ما حجت نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان از وجود برخی مسائل در شوراها اظهار آزرده خاطری کرد و گفت: طمع، منافع، ضعف و فشار از طرف دیگران نباید در شوراها تاثیرگذار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان از وجود برخی مسائل در شوراها اظهار آزرده خاطری کرد و گفت: طمع، منافع، ضعف و فشار از طرف دیگران نباید در شوراها تاثیرگذار باشد.
IMG_5753  آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به عضویت خانواده دانش‌آموزان، مسئولان و مدیران ارشد استان در این شورا اظهار کرد: بعضی از خانواده‌ها کودکان خود را برای یادگیری زبان خارجی به مراکزی می‌فرستند و از ابتدا فرهنگ بیگانه را به فرزندان خود آموزش می‌دهند.

وی هدایت کودکان در مراکز مذکور را دارای اثر انحرافی عنوان کرد و افزود: وجود معلمان خوب در تربیت دانش‌آموزان به لحاظ علمی و اخلاقی بسیار مهم است.

قربانی با تاکید بر انتخاب معلمان شایسته برای دانش‌آموزان، بیان کرد: در گذشته تعیین معلمان انتخابی بود اما اکنون به صورت اضطرار است.

امام جمعه رشت خواستار به‌کارگیری معلمان خوب توسط آموزش و پرورش شد و تصریح کرد: معلم خوب فرزند یزید را می‌تواند انسان والا پرورش دهد بنابراین آموزش و پرورش باید در انتخاب معلمان با فکر عمل کند و این موضوع را تنها به عنوان شغل نبیند.

وی ارائه غذای فکری به دانش‌آموزان را مهم خواند و گفت: دنیایی از استعدادها در اختیار استادان گذاشته شده و اگر استاد منحرف باشد دانش‌آموز به انحراف کشیده می‌شود.

قربانی فایده تصمیم‌گیری شوراها از عقل فردی را بیشتر دانست و خاطرنشان کرد: گاهی از شوراها بعضی از مسائل را دیدیم و آزرده خاطر شدیم و به ناچار موضوع را در نماز جمعه مطرح کردیم.

* هرچه شورا بگوید برای ما حجت نیست

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه طمع، منافع، ضعف و فشار از طرف دیگران ممکن است در شورا اثر بگذارد، اظهار کرد: هر چه شورا بگوید برای ما حجت نیست و شورا نیز اشتباه می‌کند.

وی به انتشار کاریکاتور موهن توسط یک نشریه فرانسوی اشاره کرد و یادآور شد: مردم فرانسه حاضر شدند نشریه مذکور کاریکاتورهای موهن را منتشر کند و برای کشته شدگان این نشریه عزای عمومی می‌گیرند.

قربانی با اشاره به تحلیل یک تحلیلگر از وضعیت مردم فرانسه، بیان کرد: ملت فرانسه در ساختاری رشد کردند که حرف خود را حتی با اهانت به دیگران بیان کنند و این موضوع سبب اهانت به پیامبر (ص) شده است.

امام جمعه رشت عنوان موضوع بد حتی از طرف یک ملت را بد خواند و تصریح کرد: اگر شورا و ملتی موضوعی را خلاف حق و عدالت بیان کنند آن موضوع حق و عدالت نمی‌شود.

وی به هتاکی کشور متمدن فرانسه به مقدسات اشاره کرد و گفت: انتشار پنج میلیون نسخه از مجله شارلی ایدو احساس ملت‌ها را آزرده خاطر کرده و این موضوع با آزادی بیان متفاوت است.

قربانی با بیان اینکه شورای محلی، مملکتی و حتی سازمان ملل ممکن است تحت تاثیر دیگران قرار گیرد و اشتباه کند، تصریح کرد: به تصمیم اشتباه شوراها نباید عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان تصریح کرد: مدیریت ارشد استان در شورای آموزش و پرورش باید دارای فکر باشد و موضوع‌های ارائه شده را با مسائل داخلی، خارجی، سیاست دولت و نظر ولایت در نظر بگیرد و پس از آن اقدام لازم را انجام دهد.

/فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share