رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا

شکار هر گونه پرنده و وحوش در شهرستان آستارا ممنوع است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت : شکار هر گونه پرنده و وحوش در این شهرستان ممنوع است.این تصمیم در راستای حمایت از انواع وحوش و پرندگان در عرصه های طبیعی این شهرستان اتخاذ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ۸۱۴۵۴۵۵۲-۶۱۸۸۳۴۶رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت : شکار هر گونه پرنده و وحوش در این شهرستان ممنوع است.

شهروز قلی نژاد افزود : این تصمیم در راستای حمایت از انواع وحوش و پرندگان در عرصه های طبیعی این شهرستان اتخاذ شده است.

وی اظهار کرد : بر همین اساس هیچگونه پروانه صید و شکاری در شهرستان آستارا صادر نخواهد شد.

وی از اقشار مختلف مردم خواست تا با اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان همکاری کنند و انجام هرگونه شکار را در این شهرستان در سریعترین زمان ممکن به این اداره اطلاع دهند.

وی اضافه کرد : با توجه به احتمال شیوع آنفولانزای حاد پرندگان مهاجر در فصل زمستان شهروندان به صورت جدی از هرگونه شکار و صید پرندگان خودداری کنند.

قلی نژاد ادامه داد : خوشبختانه تاکنون در شهرستان آستارا هیچ گونه کانون بیماری از آنفولانزای حاد پرندگان مشاهده نشده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گفت : شهروندان در صورت مشاهده هرگونه لاشه حیوان ، مراتب را به شبکه دامپزشکی یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا اطلاع دهند.

وی با اشاره به انجام گشت و پایش مراکز فروش و عرضه پرندگان در سطح شهر آستارا اظهار کرد : این گشت ها با آغاز فصل زمستان تشدید شده و از هفته آتی نیز با مشارکت دهیاران با اهالی تعدادی از روستاهای شهرستان نشست های مشترکی را برگزار می کنیم.

وی افزود : این نشست ها در سطح مساجد و مدارس روستاها با هدف آگاه سازی اهالی از ممنوعیت شکار و نیز نشانه ها و عوارض بیماری آنفولانزای پرندگان برگزار می شود.
/ایرنا

Share