در فدراسیون فوتبال چه خبر است

شهردار جدید لاهیجان از ابهامات گسترده ارزی در فدراسیون فوتبال گفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ادامه بررسی‌های صورت گرفته در خصوص پرونده‌های مالی فدراسیون فوتبال سرفصل جدیدی هم تحت عنوان ابهامات ارزی این فدراسیون گشوده شده است. ابهاماتی که به مراودات ارزی فدراسیون فوتبال و نقل و انتقالات مالی آن باز می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ادامه بررسی‌های صورت گرفته در خصوص پرونده‌های مالی فدراسیون فوتبال سرفصل جدیدی هم تحت عنوان ابهامات ارزی این فدراسیون گشوده شده است. ابهاماتی که به مراودات ارزی فدراسیون فوتبال و نقل و انتقالات مالی آن باز می‌گردد.
هوشنگ مقدس یکی از دوستان نزدیک علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال است که در یکی دو سال گذشته حوزه فعالیت‌اش در فدراسیون بسیار گسترش یافته و حالا مرودات ارزی فدراسیون هم بر عهده اوست.

agashte سعید آگشته رئیس هیات فوتبال قزوین و عضو مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در خصوص ابهامات ارزی فدراسیون و اقدامات هوشنگ مقدس می‌گوید: بعد از اعمال تحریم‌های بانکی فدراسیون فوتبال کشورمان هم مانند خیلی از نهادهای دیگر دولتی نتوانست در نقل و انتقالات مالی با سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با خود مانند فیفا موفقیتی حاصل کند. برای همین منظور از سال ۱۳۹۱ فدراسیون فوتبال مسئولیت نقل و انتقالات مالی و ارزی را به آقای «هوشنگ مقدس» منتقل می‌کند تا از این رهگذر دست‌اش مطالبات مالی که از فیفا و AFC دارد کوتاه نماند.
ابهامات گسترده ارزی فدراسیون فوتبال
قاعده توافقات این‌چنینی حتی میان دو فرد حقیقی هم به اینگونه است که توافق‌نامه‌ای امضا شود و توافق‌نامه هم شامل اسناد تضامنی قابل اتکایی باشد تا خللی در کار تجاری و توافقات انجام شده ایجاد نشود. بی‌شک چنین شرایطی برای یک سازمان بزگ مانند فدراسیون فوتبال خیلی بیشتر و دقیق‌تر از آنچه در بالا اشاره شد باید در جریان باشد.اما در یکی دو سال اخیر که به دلیل ماجرای تحریم‌ها فدراسیون چندان در ترانسفر مالی موفق نبوده و زمام کار را به آقای «مقدس» سپرده هیچگونه ضمانتی از وی برای انجام این امور نگرفته است.

آگشته همچنین می‌افزاید: برای مثال وقتی اسناد یک مورد تراکنش مالی ارزی میلیونی در سال ۱۳۹۱ از فدراسیون فوتبال برای بررسی توسط کمیته رفع ابهام تقاضا شده هیچگونه پاسخ مشخصی داده نمی‌شود و معلوم نیست این مبلغ در کدام بانک و به چه قیمتی به ریال تبدیل شده و یا اینکه اصلا در بانک این اتفاق رخ داده یا خیر؟ چرا که بالاخره تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد در یک تراکنش میلیونی رقم قابل توجهی است. این مسئله از آن جهت اهمیت دارد که وقتی بحث چهارصدهزار دلار در ایام جام‌‍جهانی مطرح می‌شود مسئولان فدراسیون مطرح می‌کنند که ما برای دور زدن تحریم‌ها اسکناس وارد کشور کردیم و آن را در بازار نقد کردیم تا به‌جای قیمت دولتی آن را به قیمت آزاد تبدیل کنیم.

ارائه نکردن اسناد مالی مربوط به همین یک مورد نقل و انتقال ارزی و البته موارد دیگری مشابه این که بعد از ماجرای تحریم‌ها و بازشدن پای آقای «مقدس» در فدراسیون فوتبال اتفاق افتاده این روزها بخش جدیدی از پازل بزرگ ابهامات مالی فدراسیون فوتبال را تشکیل داده است. ابهاماتی که روز به روز به بزرگی آن افزوده می‌شود و هنوز هیچ تلاشی برای برطرف کردن آن از سوی مسئولان مربوطه دیده نمی‌شود.

رئیس هیات فوتبال قزوین در پایان هم به مسئله اظهارنامه مالی فدراسیون فوتبال اشاره می‌کند و می‌گوید: از طرف دیگر فدراسیون نزدیک به دو سال است که اظهارنامه مالیاتی ارائه نداده است و وقتی فدراسیون دو سال این کار را انجام نداده است اولا هم ابهام مالی در این خصوص ایجاد می‌شود و پای مراجع قانونی ذی‌صلاح به این مسئله باز می‌شود و هم اینکه دیگر خود فدراسیون چگونه می‌تواند از بازیکنان انتظار داشته باشد مالیات خود را بپردازند؟ وقتی متولی فوتبال در کشور نسبت به پرداخت مالیات تا این حد بی‌توجه است چگونه می‌توان از فدراسیون این انتظار را داشت که فوتبالیست‌ها را ملزم به پرداخت مالیات کند.
/تابناک

Share