استاندار در شورای آموزش و پرورش گیلان

شهرداری رشت پرداخت مطالبات آموزش و پرروش را در اولویت قرار دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان گفت : خود را موظف بدانید دانش آموزان مطالب کار آمد برای آینده شان را یاد بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان گفت : خود را موظف بدانید دانش آموزان مطالب کار آمد برای آینده شان را یاد بگیرند.

jpg2899 دکتر محمد علی نجفی عصر امروز در شورای آموزش و پرورش گیلان که در سالن اجتماعات شهید انصاری برگزار شد، گفت:در گذشته دانش آموزان در طول زمان تحصیل مجبور بودند برای حفظ کردن مطالبی که چندان در زندگی شان کارآمد نبود زحمات زیادی بکشند این در حالیست که امروز این مشکلات برچیده شده است و فضای خوبی برای مهارت آموزی شغلی و زندگی نسل آینده در مدارس فراهم شده است.

استاندار گیلان به شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد: خود را موظف بدانید که دانش آموزان مطالب تعریف شده و کار آمد برای آینده شان را یاد بگیرند.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه آموزش و پرورش گیلان با ارتقای اطلاع رسانی به دانش آموزان و خانواده های آنها در جهت حفاظت از محیط زیست گیلان موثر واقع شده است، اضافه کرد: گیلان مانند تروما در بحث زیست محیطی می تواند استان پایلوت کشور باشد.

دکترمحمدعلی نجفی با اشاره به اینکه یکی از معضلات جدی استان پسماند ها هستند، گفت: اجرای طرح تفکیک از مبدا اتفاق مهمی است که با حمایت اموزش و پرورش روند خوبی در استان به خود گرفته است و باز هم باید تاثیر گذارترعمل شود.

استاندار گیلان از رسانه های استان در جهت کاهش معضلات پسماند استان و نهادینه شدن فرهنگ مواظبت از منابع آب تشکر کرد.

دکتر محمدعلی نجفی بر ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب در بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: البته گیلان استانی کشاورزی است و جلوی هرز آب دربخش کشاورزی استان هم باید گرفته شود.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت باید اختصاص بودجه به آموزش و پرورش شهر رشت را از وظایف خود بدانند،گفت: به نظر می رسد شهرداری رشت به آن حد از فرهنگ رسیده است که پرداخت مطالبات آموزش و پرروش را در اولویت کاری خود قرار دهد .

دکتر نجفی ادامه داد :ظرفیت های بسیار خوبی در آموزش و پرورش گیلان وجود دارد وگزارشاتی خوبی از موفقیت های آموزش و پرروش بخش استان دریافت کرده ام.

وی در خصوص بزرگداشت مقام معلم در گیلان گفت: ارج نهادن به مقام معلم وظیفه ما است و معلمین باید از نظر مادی هم وضعیت بهتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش وپرورش نیز با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار کرد: در پنجم بهمن امسال همایش «ایست؛ آب نیست» در گیلان برگزار می‌شود.

مهدی حاجتی دهه آینده جنگ قدرت‌ها را بر سر آب دانست و تصریح کرد: ایران به لحاظ آب فقیر است و فرهنگ صرفه‌جویی آب باید در مدارس نهادینه شود.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه و رشد سرمایه انسانی استان و ارتقای سطح کیفی، علمی و مهارت اموزی دانش آموزان بین موسسه آموزشی علوم و فنون کیش با سازمانهای اثر گذاربین حاجتی مدیرکل اموزش و پرورش گیلان و حسینعلی تقی تهرانی مدیر عامل موسسه اموزشی علوم و فنون کیش امضاء شد.
jpg2901

Share