استاندار گيلان صبح امروز در همايش گرامیداشت روز راهدار

شنیدن صدای سوت قطار در گیلان آرزوی همه ایرانیان است/تاکید استاندار بر نوسازی ناوگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان صبح امروز در همایش گرامیداشت روز راهدار با با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد انزلی گفت: باید از امکانات این منطقه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل استان بهره گرفته شود.

از 40 مورد حوادث غیرمترقبه در کشور 30 مورد در گیلان رخ می دهد/شنیدن صدای سوت قطار در گیلان آرزوی همه ایرانیان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان صبح امروز در همایش گرامیداشت روز راهدار با با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد انزلی گفت: باید از امکانات این منطقه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل استان بهره گرفته شاز 40 مورد حوادث غیرمترقبه در کشور 30 مورد در گیلان رخ می دهد/شنیدن صدای سوت قطار در گیلان آرزوی همه ایرانیان استود.

دکتر محمدعلی نجفی در این مراسم با بیان اینکه  گیلان، استانی پرحادثه است که  از ۴۰ مورد حوادث غیرمترقبه در کشور ۳۰ مورد در گیلان رخ می دهد گفت : از این رو ما همیشه باید لباس راهدار را در عمل به تن داشته باشیم وبرای مقابله با حوادث آمادگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید حمل و نقل گیلان را از امروز پویاتر کنیم گفت :نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی یکی از راهکارهای مهم در این بخش است.

استاندار گیلان از عدم دریافت عوارض ورودی برای ماشین آلات سنگین از طریق منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود : علاوه بر این ؛ قیمت خودروهای وارد شده از منطقه آزاد انزلی ۳۰ تا ۴۰ درصد پایین تر از جاهای دیگر است.

نماینده عالی دولت اظهار کرد: با وجود امکانات کم توانستیم سال گذشته و امسال بودجه ای را برای تامین ماشین آلات سنگین و سبک در شهرستان ها اختصاص دهیم، اما کافی نیست.

دکتر نجفی تصریح کرد : در برنامه داریم تا حداقل ۲۰ درصد ماشین آلات راهداری مورد نیاز را بروز رسانی کنیم.

وی با یادآوری خاطره برف سال گذشته که راهداران علیرغم بحرانی بودن شرایط جوی وارتفاع زیاد برف در محورهای کوهستانی با تمام توان مشغول فعالیت بودند،گفت :گیلان از راهداران بسیار فعال برخوردار استدکتر نجفی ادامه داد: در بخش راهداری و حمل و نقل حرکت وسیعی در حال انجام است و در برخی از شاخص های این بخش گیلان شاهد رشد ۱۰۷ درصدی بوده ایم.

استاندار گیلان تصریح کرد: در بخش آسفالت راههای روستایی، گیلان از نرم کشوری ۱۲ درصد عقب بود که با تلاش های شبانه روزی به ۱۰ درصد رسیده است.

دکتر نجفی افزود: ما هنوز از این عقب ماندگی ناراضی هستیم و باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم. استاندار گیلان راه آهن گیلان را یکی از مهمترین پروژه های عمرانی کشور عنوان کرد و گفت: شنیدن صدای سوت قطار در گیلان آرزوی همه ایرانیان است.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش ؛ با اشاره به عنایت خاص رییس جمهوری و دولت به بهره برداری هر چه سریعتر راه آهن در استان اظهار کرد : برای راه آهن قزوین- رشت- انزلی اعتبارات خوبی در نظر گرفتند، اما کافی نیست و باید تلاش شود تا بودجه اش پایدار شود تا هرچه سریعتر بخش اول این طرح به بهره برداری برسد.

وی در ادامه کاهش تلفات جاده ای را یکی از اولویت های کاری استان عنوان کرد و گفت: گیلان آمادگی دارد تا در بحث تروما، استان پایلوت کشور باشد و تحقق این امر نیاز به حمایت ملی دارد.

دکتر نجفی  در ادامه برطرف شدن نقاط حادثه خیز را یکی از راههای موثر در کاهش تلفات جاده ای عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی این نقاط ایمن خواهند شد.

استاندار گیلان یکی از مهمترین مشکلات راههای روستایی و فرعی گیلان را کمبود روشنایی عنوان کرد و گفت: برنامه کشور برای کاهش تلفات جاده ای ۱۰ درصد برنامه ریزی شده است این در حالیست که این کاهش در گیلان ۶.۵ درصد تحقق یافته است.

درپایان این مراسم از ۱۷ نفر راهدار برتر و فرماندهان پلیس راه استان تجلیل و پس از جلسه مانور ماشین آلات سبک و سنگین راهداری گیلان برگزار شد.

از 40 مورد حوادث غیرمترقبه در کشور 30 مورد در گیلان رخ می دهد/شنیدن صدای سوت قطار در گیلان آرزوی همه ایرانیان است از 40 مورد حوادث غیرمترقبه در کشور 30 مورد در گیلان رخ می دهد/شنیدن صدای سوت قطار در گیلان آرزوی همه ایرانیان است از 40 مورد حوادث غیرمترقبه در کشور 30 مورد در گیلان رخ می دهد/شنیدن صدای سوت قطار در گیلان آرزوی همه ایرانیان است از 40 مورد حوادث غیرمترقبه در کشور 30 مورد در گیلان رخ می دهد/شنیدن صدای سوت قطار در گیلان آرزوی همه ایرانیان است از 40 مورد حوادث غیرمترقبه در کشور 30 مورد در گیلان رخ می دهد/شنیدن صدای سوت قطار در گیلان آرزوی همه ایرانیان است

Share