استاندار گیلان در شورای برنامه ریزی

شرکت شهرک‌های صنعتی روند احداث کارخانه خودروسازی در گیلان را کند کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی با اشاره به آمادگی یک سرمایه‌گذار برای احداث کارخانه خودروسازی در گیلان، خاطرنشان کرد: مدت پنج ماه است سرمایه‌گذار مذکور احداث کارخانه خودروسازی با سرمایه خود را اعلام کرده اما یک کارشناس در شرکت شهرک‌های صنعتی طرح مذکور را نگه‌داشته و اگر این مشکل برطرف نشود مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان باید پاسخ‌گو باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در شورای برنامه ریزی گفت : معاون اول رئیس جمهوری سه شنبه به گیلان سفر میکند.
دکتر نجفی در این نشست گفت:بهره برداری از سد آیت الله بهجت در شهر بیجار و کارخانه MDF  فومنات بازدید از تالاب انزلی و منطقه آزاد و برگزاری جلسه شورای اداری با حضور معاون اول رئیس جمهور برای سفر یک روزه دکتر جهانگیری برنامه ریزی شده است.

jpg3024دکتر نجفی ادامه داد:در این سفر یک روزه که  سه شنبه ۳۰ بهمن ماه انجام می شود جمعی از معاونین رئیس جمهور و تنی چند از وزیران دولت نیز معاون اول رئیس جمهور را همراهی می کنند.

استاندار گیلان بحث و  بررسی در خصوص مسائل کلان استان از جمله مباحث اشتغال، بررسی وضعیت کشاورزی استان، پروژه های زیست محیطی و پسماند،آب و پتروشیمی ،راه آهن و بزرگراههای استان را از اولویت های مطرح  شده در این سفر عنوان کرد.

وی افزود: در سفری که معاون اول رییس جمهور به گیلان به همراه ورزاء و هیئت همراه خواهند داشت فرصت ها برای توسعه استان و طرح مسائل ومشکلات مغتنم شمرده خواهد شد

دکتر نجفی همچنین با اشاره به وضعیت اسفناک آب و فاضلاب شهری استان اظهار کرد: اگر کمک موثر دولت در ساماندهی پسماند نباشد گیلان با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود.

 وی به تدوین برنامه توسعه ششم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: گیلان در برنامه مذکور استانی توسعه یافته با محوریت کشاورزی تعریف شده و این موضوع نیازمند مشخص شدن تامین آب برای شالیزارهای استان است.

استاندار با اشاره به اینکه گیلان و مازندارن دو استانی هستند که برای تولید برنج کشور برنامه ریزی شده اند، ادامه داد: پس باید وضعیت آب و افزایش راندمان آب در این بخش برنامه ریزی مشخصی داشته باشد.

وی گفت: سد سفید رود بیش از یک میلیارد متر مکعب آب بیشتر نمی تواند ذخیره کند و باید تکمیل و اتمام دیگرسدهای در دست ساخت استان روند سریعتری به خود بگیرد.

دکتر نجفی با بیان اینکه وضعیت سرمایه گذاری ها در سواحل و کنار آب استان اصلا پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: امروز در دنیا از پتانسیل آب در بخش گردشگری درآمد های خوبی کسب می شود اما گیلان از این درآمد ها بی نصیب است.

وی گفت: برخورداری استان از این درآمد ها نیاز به همکاری دستگاههای مربوطه دارد و باید حتما به نتیجه برسیم.
وی گفت:وضعیت اشتغال گیلان بهتر شده اما هنوز خوب نیست هر گاه در رتبه ۱۵رسیدیم شاید رضایتمندی خود را اعلام کنیم.

دکتر نجفی با اشاره به آمادگی یک سرمایه‌گذار برای احداث کارخانه خودروسازی در گیلان، خاطرنشان کرد: مدت پنج ماه است سرمایه‌گذار مذکور احداث کارخانه خودروسازی با سرمایه خود را اعلام کرده اما یک کارشناس در شرکت شهرک‌های صنعتی طرح مذکور را نگه‌داشته و اگر این مشکل برطرف نشود مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان باید پاسخ‌گو باشد.

استاندار گیلان به احداث راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ آستارا ـ جمهوری آذربایجان ـ روسیه ـ اروپا اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور موضوع مذکور را در سازمان ملل، آستراخان روسیه و باکو پایتخت جمهوری آذربایجان مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه احداث ۱۱ کیلومتر آزادراه رشت ـ قزوین در حال پیگیری است، اظهار کرد: احداث مسیر مذکور در سه فاز تعریف شده و ۹۰۰ متر از آزادراه در حال انجام است.

دکتر نجفی با ابراز ناخرسندی از وضعیت بزرگراه رشت ـ آستارا و رشت ـ چابکسر، تصریح کرد:مطالعه پروژه احداث قطار استان‌های ساحلی باید آغاز شود.

وی خواستار اختصاص ردیف بودجه به پروژه مذکور از طرف دولت شد و بیان کرد: احداث قطار ساحلی آستارا ـ بندر ترکمن باید در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شود.

وی با بیان اینکه وضعیت گردشگری استان معلوم نیست و در برنامه ششم گیلان به عنوان یک استان گردشگری انتخاب می‌شود، تصریح کرد: امکانات گردشگری در استان تعریف شود ما در گیلان یک هتل پنج ستاره هم نداریم

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اگر قرار فولاد و پتروشیمی وارد استان نشود باید موانع گردشگری استان حل شود، تصریح کرد: نبایدکار طول بکشد تا سرمایه‌گذاران از استان خارج شوند.

Share