شروع عملیات اجرایی مرکز همایشها و نمایشگاه منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، به منظور ایجاد فضای لازم برای برگزاری نمایشگاه ها و همایش های داخلی و بین المللی و توسعه زیرساختها به منظور انجام فعالیتهای فرهنگی و ورزشی در سطح منطقه، سازمان منطقه آزاد انزلی عملیات احداث سالن نمایشگاه و همایش در محدوده فاز تجارت خود را آغاز نموده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، به منظور ایجاد فضای لازم برای برگزاری نمایشگاه ها و همایش های داخلی و بین المللی و توسعه زیرساختها به منظور انجام فعالیتهای فرهنگی و ورزشی در سطح منطقه، سازمان منطقه آزاد انزلی عملیات احداث سالن نمایشگاه و همایش در محدوده فاز تجارت خود  را آغاز نموده است.
f6k1pkz0این سازمان به منظور برطرف نمودن نیاز مبرم گیلان به مرکز نمایشگاهی بین المللی با توجه به موقعیت استراتژیک آن در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز، نزدیکی به مراکز پرجمعیت کشور، مزایا و معافیتهای قانونی این منطقه، اقدام به ساخت این مجموعه نمایشگاهی نموده که در کنار امکان بهره گیری از تسهیلات بورس کالای منطقه و  کالای همراه مسافر، زمینه رونق فضای تجاری-نمایشگاهی در محدوده منطقه و استان فراهم می شود.
ارتباط با بازارهای منطقه ای و بین المللی و حرکت به سوی اقتصاد پویا، مستلزم به کارگیری استراتژی های جهش صادراتی و نگاه مدبّرانه به نیازها و خواسته های مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف می باشد. توفیق در دستیابی به این هدف ، نیازمند حضور پررنگ بخش خصوصی و نیز بخش های وابسته دولتی در بازارهای مختلف می باشد و یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانمندی ها و قابلیت های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی، برگزاری نمایشگاه ها می باشند.
از سوی دیگر امروزه اغلب کارشناسان امور تبلیغات و بازاریابی، نمایشگاه ها را از مهمترین شیوه های بازاریابی تلقی کرده و با ذکر دلایل متعدد براین باورند که نتایج مثبت حضور در یک نمایشگاه چندین برابر هزینه های انجام شده است.
فراهم نمودن امکان ایجاد رقابت سالم و سازنده بین شرکتها و موسسات تولید کننده و مصرف کننده، ایجاد محیطی مساعد برای انجام مذاکرات سودمند فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی، امکان معرفی فرصتهای سرمایه گذاری و مزیت های منطقه در دوران برگزاری هر نمایشگاه و همایش، به وجود آمدن امکانات لازم برای انجام مبادلات و عقد قرارداد ها برای خرید و فروش محصولات تولیدی و آشنایی فعالین صنعتی و تجارتی کشور با آخرین تکنولوژیهای روز از جمله مهمترین دستاوردهای احداث مجتمع های نمایشگاهی در این منطقه است.
سالن نمایشگاه و همایش منطقه آزاد انزلی مجموعاً به مساحت تقریبی ۶۰۰۰ متر مربع در حال احداث می باشد.
گفتنی است فرایند امکان سنجی، مطالعات کارشناسی، طراحی مرکز همایشها منطقه آزاد انزلی از چند ماه پیش آغاز و طی حدود یک سال آینده آماده برگزاری نمایشگاه و همایش خواهد بود.

Share