رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان

سرعت مجاز رانندگی در بزرگراه های گیلان کاهش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: سرعت مجاز رانندگی در بزرگراه های استان به ۹۵ کیلومتر کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: سرعت مجاز رانندگی در بزرگراه های استان به ۹۵ کیلومتر کاهش یافته است.

۸۱۴۵۲۱۰۱-۶۱۸۴۴۷۹سرهنگ مهیار رستگار اظهار کرد: سرعت مجاز در بزرگراه های استان با پیگیری مستمر پلیس راه از ۱۱۰ به ۹۵ کیلومتر کاهش یافته و همچنین با توجه به عدم همکاری و علاقه سازمان های دخیل در خصوص نصب سرعت کاه، اقدام به نصب کاهنده های سرعت به خصوص در نواحی مسکونی کرده ایم.

وی ادامه داد: اقدامات فرهنگی و آموزش های خوبی در بخش فرهنگ سازی برای رانندگان و همچنین کلاس های آموزشی برای عابران انجام شده است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان افزود: از آغاز دی ماه جاری تاکنون، شاهد افزایش چشمگیر تصادفات عابران پیاده بوده ایم به گونه ای که بعد از گذشت یک هفته از ماه جاری، ۸۰درصد کشته شدگان حوادث جاده ای عابران پیاده و عمدتاً از گروه سنی میان سال به بالا بوده اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه از میان ۳۸۸ نفری که در حوادث جاده ای کشته شده اند، ۱۱۵ نفر عابر پیاده بوده اند؛ گفت: با توجه به کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای استان در سال جاری، تعداد عابران کشته شده در حوادث جاده ای بسیار نگران کننده می باشد.

سرهنگ رستگار کاهش تلفات عابران پیاده را نیازمند اقدامات کارشناسی بسیار گسترده و فرهنگ سازی عمومی خواند و اضافه کرد: علل افزایش کشته های عابران پیاده در تصادفات عدم رعایت سرعت مطمئنه، بی توجه به جلو از سوی رانندگان و همچنین شرایط نامساعد جاده ها و نور کم و نیز عدم استفاده از پل های هوایی توسط عابران بوده است./ایرنا

Share