در پی وقوع آتش‌سوزی در انبار فروشگاه

سرعت عمل آتش‌نشانان شهر باران مانع وقوع فاجعه‌ای عظیم شد +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: سرعت عمل آتش‌نشانان شهر باران مانع از بروز فاجعه‌ای عظیم در پیرسرای رشت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: سرعت عمل آتش‌نشانان شهر باران مانع از بروز فاجعه‌ای عظیم در پیرسرای رشت شد.

 به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، در پی تماس خیل عظیمی از شهروندان با سامانه‌ی ۱۲۵ آتش‌نشانی رشت، در ساعت ۱۰:۵۶ صبح امروز(پنج‌شنبه ۴ دی‌ماه) مبنی بر آتش‌سوزی در انبار یک فروشگاه، «سیدحسین نظری» مسئول یکی از واحدهای ستاد فرماندهی سریعاً با اعلام وضعیت فوق‌العاده ۱۲دستگاه خودرو از شش ایستگاه مجاور را به محل حریق واقع در پیرسرای رشت اعزام کرد.

 رفتاری در این باره گفت: آتش در داخل سقف یک باب مغازه و انباری بزرگ قدیمی متصل به هم پوشیده از سفال و فاقد دیوار آتش‌بر بوده که از زوایای مختلف به منازل مسکونی، تجاری و ساختمان‌های مجاور راه داشت و در حال گسترش بود. بدین واسطه بی‌درنگ آتش‌نشانان را به پنج گروه تقسیم کردیم، گروه اول به قطع برق و گاز ساختمان پرداخته و چهار گروه دیگر با تجهیز خود به تجهیزات انفرادی بخصوص دستگاه تنفسی و پهن کردن لوله‌های آبرسان از چهار قسمت در کمتر از ۵ دقیقه از گسترش آتش جلوگیری و به مهار آن پرداختند.دیارمیرزا

 معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی گفت: از جمله مشکلاتی که آتش‌نشانان در اطفای این آتش‌سوزی با آن مواجه بودند می‌توان به پارک خودروهای شخصی در محل و تجمع بیش از حد جمعیت برای تماشای این آتش‌سوزی، دخالت در کار آتش‌نشانان و نیز عرض کم خیابان منتهی به محل آتش‌سوزی و دپوی بیش از حد کالا و اجناس در انبار مواد غذایی که مواد سلولزی نیز در آن نگهداری می‌شد نام برد، که به همین واسطه دود زیاد ناشی از این آتش‌سوزی آسمان منطقه را پوشانده بود.

 رفتاری خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم با تجمع بی‌مورد در محل حوادث مانع از عملیات صحیح آتش‌نشانان برای امدادرسانی نشوند.

 وی تصریح کرد: گروهی از کارشناسان هم‌اکنون در حال بررسی علت و میزان خسارت‌های این آتش‌سوزی هستند.

Share