انتقاد جعفرزاده از سیاست یک بام و دو هوا در بحث فیلترینگ:

سایت‌های علمی صرفا به دلیل چند عکس فیلتر شده‌اند/قانون باید برای همه یکسان باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس گفت: در بحث فیلترینگ خطاهای بزرگی نیز اتفاق می افتد چنانچه بسیاری از سایت های علمی که مورد نیاز محققان، دانشگاهیان و دانشجویان است به علت وجود صرفا چند عکس فیلتر شده است.

عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی  با تأکید بر اینکه قانون باید شامل حال همه افراد جامعه باشد، گفت: استثنا کردن افراد در بحث رعایت قانون صحیح نیست و اگر استفاده از فضایی برای عموم ممنوع است برای مسئولان نیز ممنوعیت دارد.

jafarzadeG_6747 (2)نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این موضوع که اگر مسئولان توانایی فیلتر محتوایی فضاهای مجازی همچون اینستاگرام را دارند، می توانند درباره سایر فضاهای مجازی نیز از این فناوری استفاده کنند، گفت: بسیاری از نمایندگان مجلس نیز مایل هستند از این فضاها استفاده کنند که به علت عدم دسترسی قانونی از آن پرهیز می کنند.

وی در ادامه با انتقاد از نحوه فیلترینگ در کشور، گفت: در بحث فیلترینگ خطاهای بزرگی نیز اتفاق می افتد چنانچه بسیاری از سایت های علمی که مورد نیاز محققان، دانشگاهیان و دانشجویان است به علت وجود صرفا چند عکس فیلتر شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: این در حالی است که برخی سایت های دانشگاهی بین المللی ایران را برای دسترسی به اطلاعات آن تحریم کرده اند اما آن دسته از دانشگاه هایی که امکان دسترسی را قرار داده اند، خود کشور ایران آنها را فیلتر کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: بنده به شخصه مجبورم برای استفاده از برخی سایت های علمی و ارائه تحقیقات و مقالات رشته تحصیلی خودم، از فیلترشکن برای دسترسی به این گونه سایت ها استفاده کنم در صورتی که هیچکدام از آنها دارای محتوای مجرمانه نیستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه اگر چیزی قانون است باید برای همه اجرا شود، خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان نیز در این زمینه از قانون تحریم کنند و نباید دیده شود مسئولان ارشد نظام در فیسبوک صفحه داشته باشند لذا اگر حضور در آن مشکلی ایجاد نمی کند می توانند با استفاده از فناوری جدیدی که در اختیار وزارت اتباطات و فناوری است به صورت محتوایی آن را فیلتر کنند./خانه ملت
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share