نشست استاندار و مجمع نمايندگان با وزيرتعاون، کار و رفاه اجتماعي عنوان شد

ساخت مرکز جدید بیمه سلامت,دو مرکز جدید تحت پوشش بهزیستی و بیمارستان در لنگرود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به اینکه بیمارستان رسول اکرم رشت به عنوان یکی از پرمراجعه ترین بیمارستانهای شمال کشو رمحسوب می شود گفت : بر اساس تصمیمات گرفته شده بخش مهم وجدید قلب و آنژیوگرافی در این بیمارستان تحت پوشش تامین اجتماعی راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست استاندار و مجمع نمایندگان با وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی دیشب در تهران برگزار شد.

jpg2948دکتر نجفی با بیان اینکه در  این نشست  که علاوه بر دکتر ربیعی ،مدیر عامل سازمان های تامین اجتماعی ،صندوق مهر رضا ،صندوق بازنشستگی ،بیمه سلامت و روسای بهزیستی و آموزش فنی وحرفه ای کشور ومعاونین وزیر نیز حضور داشتند در مورد مسائل مختلف با حضور نمایندگان بحث وتبادل نظر شد گفت :در این نشست مقررشد در سفر دکتر علی ربیعی به گیلان ساخت دو مرکز جدید تحت پوشش بهزیستی آغاز شود.

وی همچنین از امضای تفاهم نامه بین استانداری گیلان و وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی در این سفر خبر داد و گفت : این تفاهم نامه در زمینه حمایت از مشاغل خرد وکوچک در بخش های صنایع دستی، ابریشم وفرش امضاء می شود.

استاندار افزود :این تفاهم نامه در بخش های آموزش ،بازاریابی وپرداخت تسهیلات با مشارکت صندوق مهر رضا ،بانک های زیر مجموعه وازرت تعاون ،سازمان فنی وحرفه ای واستانداری انجام خواهد شد.

 نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به اینکه بیمارستان رسول اکرم رشت به عنوان یکی از پرمراجعه ترین بیمارستانهای شمال کشو رمحسوب می شود گفت : بر اساس تصمیمات گرفته شده بخش مهم وجدید قلب و آنژیوگرافی در این بیمارستان تحت پوشش تامین اجتماعی راه اندازی می شود.

استاندار همچنین تجهیز وارتقاء درمانگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی را از دیگر دستاوردهای این نشست عنوان کرد و گفت :ساخت بیمارستان در لنگرود نیز از سوی تامین اجتماعی اجرایی می شود.

دکتر نجفی افزود :ساخت مرکز جدید بیمه سلامت به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم گیلان نیز در رشت آغاز می شود.
وی با اشاره به مشکلات صنایع استان افزود :در این نشست وزیر کار قول مساعد دادند در زمینه حمایت ازتعدادی از این صنایع از طریق شرکتها وسازمانهای تحت پوشش اقدام کنند.photo_2015-01-07_19-52-53

 استاندار گیلان ادامه داد :در مورد سرمایه گذاری برای ساخت پتروشیمی نیز مقرر شد با همکاری وزارت نفت ،شرکتهای بازنشستگی ،تامین اجتماعی واستانداری کمیته ای تشکیل شود تا شرایط اجرای این طرح را بررسی کنند.

دکتر نجفی افزود :ساخت نمایشگاه تخصصی در شرکت فرش گیلان ،ایجاد اشتغال برای بیش از دوهزارنفر فرش باف ، رسیدگی به مشکلات چوکا و حمایت از طرح های گردشگری وشیلاتی نیز از دستاوردهای خوب دیگری بود که در این نشست به دست آمد.

وی همچنین از توافق برای حمایت از مشاغل روستایی خبرداد وگفت :توجه به ایجاد اشتغال با استفاده از توانمندی های روستاها از نتایج مهم این نشست بود.

 استاندار گیلان با بیان اینکه آمار بیکاری در پائیز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴درصد کاهش یافته است افزود :امیدواریم با تصمیمات گرفته شده در این نشست زمینه های افزایش رفاه مردم و ایجاد اشتغال در استان افزایش یابد.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد :برگزاری نشستهای مشترک با وزرا نیز در راستای حل مشکلات استان است که بصورت منظم با حضور نمایندگان مجلس برگزار میشود.

وی تاکید کرد :بی شک این همدلی در پیگیری مشکلات مردم برای افزایش سطح معیشت مردم است.

Share