علی رغم اجرای دستورالعمل کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت موبایل

زنگ گرانی اینترنت موبایل برای جبران درآمد به صدا درآمد+جدول قیمت ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،از اول دی ماه همزمان با اجرای دستورالعمل کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت موبایل، اپراتور دوم تلفن همراه برای جبران درآمد، تعرفه بسته‌های اینترنت خود را ۲ برابر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،از اول دی ماه همزمان با اجرای دستورالعمل کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت موبایل، اپراتور دوم تلفن همراه برای جبران درآمد، تعرفه بسته‌های اینترنت خود را ۲ برابر کرد.

۱۳۹۳۰۹۰۲۰۰۰۴۶۴_PhotoAدر حالی که قرار بود از اول دی ماه تعرفه استفاده آزاد از اینترنت موبایل به نیم ریال برای سیم‌کارت‌های دائمی و ۰.۷۵ ریال برای سیم‌کارت‌های اعتباری کاهش یابد، همزمان با اعمال این کاهش تعرفه،‌ اپراتور دوم تلفن همراه تعرفه بسته‌های اینترنت خود را افزایش داد.

در گذشته، این نگرانی احساس می‌شد که با اجرای دستورالعمل کاهش تعرفه استفاده آزاد از اینترنت، اپراتورها برای جبران درآمد تعرفه بسته‌ها را افزایش دهند و این نگرانی به وزارت ارتباطات ابراز شده بود.

اکنون اپراتور دوم تلفن همراه در افزایش تعرفه‌ بسته‌های اینترنت پیشرو شده است و هنوز تغییری در تعرفه‌ بسته‌های اینترنت همراه اول اعلام نشده است.

معمول وزارت ارتباطات در واکنش به چنین مواردی بررسی می‌کند که اپراتورها در محدوده تعرفه تعیین شده قیمت ارائه کرده‌ باشند که معمولا نیز اپراتورها چنین عمل می‌کنند و تعرفه را تا نزدیک شدن به سقف تعرفه، افزایش می‌دهند.

در نهایت به نظر می‌رسد در موضوع کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت یا افزایش تعرفه‌ بسته‌های اینترنت، آن چیزی که همواره بدون تغییر خواهد بود سود اپراتور است.

تعرفه‌های قدیم و جدید بسته‌های اینترنت ایرانسل و جدول تغییرات ایجاد شده به شرح زیر است:

جدول تغییرات

۱۳۹۳۱۰۰۱۰۰۰۱۳۳_PhotoL

بسته‌های قدیم اینترنت ایرانسل

۱۳۹۳۱۰۰۱۰۰۰۰۷۶_PhotoL

بسته‌های جدید اینترنت ایرانسل

۱۳۹۳۱۰۰۱۰۰۰۰۷۹_PhotoL

شرکت ایرانسل درباره این تغییرات اعلام کرد: بسته‌های تخفیفی مقطعی هستند که معمولا هر ۳ ماه یکبار به روز می‌شوند مانند طرح های فصلی. بنابراین تغییرات تعرفه‌های دیتا با تغییر نسل از ۲ به ۳ نیز از این رویه پیروی می‌‌کند. همچنین اکنون تعداد و انواع بسته‌ها نسبت به قبل افزایش یافته که انتخاب‌های بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند. پس از این نیز ایرانسل قرار است بسته‌های جدیدتری را ارائه کند که امتیاز بیشتری نسبت به بسته‌های فعلی دارند. علاوه بر این، در مقطع فعلی بسته‌های بلند مدت ترکیبی شامل مکالمه، پیامک و دیتا نیز به انتخاب‌های مشترکان اضافه شده است. /فارس

Share