مسئول روابط عمومی سپاه

رسانه و فضای مجازی بخشی از سلاح پیچیده دشمن علیه جمهوری اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مسئول روابط عمومی سپاه با بیان اینکه دشمن از مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ناامید شده است، گفت: فعالیت گسترده رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی بخشی از سلاح پیچیده دشمن علیه نظام اسلامی است.

مسئول روابط عمومی سپاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مسئول روابط عمومی سپاه با بیان اینکه دشمن از مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ناامید شده است، گفت: فعالیت گسترده رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی بخشی از سلاح پیچیده دشمن علیه نظام اسلامی است.

مسئول روابط عمومی سپاه  سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، ۲۱ دی در همایش «بسیج و رسانه» که در مجتمع یاس رشت برگزار شد، با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی و نظام در منطقه و جهان، اظهار کرد: کشور ایران از یک جغرافیای نسبتا کوچک در مقایسه با کلیت کره زمین برخوردار است و به لحاظ ملیت و مذهب، جمعیت قابل توجهی ندارد اما در طول ۳۶ ساله گذشته افکار عمومی جهان را به خود معطوف ساخته است.

وی فرهنگ انقلاب اسلامی و گفتمان ولایت را عامل این اثرگذاری دانست و افزود: فرستنده، گیرنده و پیام سه ضلع عملیات ارتباطی و رسانه‌ای هستند و لذا محتوای پیام، جغرافیای مخاطب و ابزار انتقال پیام در ارائه گفتمان‌ها مهم و حائز اهمیت است؛ گفتمان‌ها که ساخته و پرداخته ذهن بشر هستند می‌توانند بسیار تعیین‌کننده باشند.

سردار شریف با بیان اینکه گفتمان‌های شرق و غرب دو گفتمان مسلط بر دنیا تا قبل از بهمن ۵۷ بودند، تصریح کرد: گفتمان‌ها به قدری ثاتیرگذارند که می‌توانند در ملت‌هایی که دارای زبان، نژاد و فرهنگ واحد هستند، ایجاد اختلاف و شکاف کنند؛ لذا یکی از دلایل توجه ویژه افکارعمومی به انقلاب اسلامی ایران علی‌الخصوص کسانی که خودشان را صاحب دنیا می‌دانند، از اینجا ناشی می‌شود.

مسئول روابط عمومی سپاه با تاکید بر اینکه بشریت به دنبال سعادت است، ادامه داد: امام خمینی(ره) با ابتکار و خلاقیت و احساس وظیفه یک گفتمان را برای جامعه بشری عرضه کرد که این گفتمان، احیای مجدد آخرین دین الهی و کتاب آسمانی و گفتمان خاتم پیامبران است؛ محتوای این پیام بی‌بدیل بوده و هیچ‌کدام از گفتمان‌های موجود روی کره زمین نمی‌توانند با آن رقابت کنند. در واقع معارف الهی و تعالیم پیامبر(ص) محتوایی است که امام راحل به عنوان گفتمان سوم به جامعه بشری شناساند.

وی به مقابله هر دو اردوگاه شرق و غرب با انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی از اردوگاه غرب جدا شد، بر مبنای تعاریف علوم سیاسی و مباحث جاری باید از حمایت شرق برخوردار می‌گشت اما این اتفاق نیفتاد؛ بنابراین پی می‌بریم گفتمان نظام منحصر به فرد و یک گوهر تابناک است که در صورت ارائه به افکار عمومی و ذهن بیدار بشریت صرف نظر از نژاد و زبان و… مقبولیت دارد، زیرا خداوند آفریدگار بشر است و نیازهای او را بهتر از نظریه‌پردازان جامعه انسانی تشخیص می‌دهد.

این مقام مسئول گفتمان انقلاب و ولایت را گفتمانی عظیم، غنی، منحصر به فرد و غیر قابل جایگزین دانست و بر ارائه صحیح این محتوا برای افکار عمومی تاکید کرد و گفت: نظام در طول ۳۶ ساله گذشته بر مبنای یک منطق دینی و آسمانی و توسط دو رهبر حکیم، اسلام‌شناس و فقیه مسلط اداره می‌شود؛ عدم وجود رهبران عاقل، دانا و با درک شرایط بحران انقلاب‌های جوامع بشری است، اما بیانات مقام معظم رهبری دنیا را به چالش می‌کشد و توانمندی، تشخیص و قدرت اشراف ایشان بر مسائل منطقه و دنیا زبانزد است.

وی به بررسی هوشمندی جمهوری اسلامی در مقابله با فتنه داعش و تروریست‌های منطقه پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز داعش ۵۰۰ کیلومتر از مرزهای ایران فاصله گرفته و در نزدیکی مرزهای اروپا عملیات‌های تروریستی انجام می‌دهد و این نشات گرفته از عظمت ملت ماست، زیرا ملت ایران بیش از ۲۳۰ هزار شهید تقدیم آرمان‌های انقلاب کرده و اگر این راه مستحکم تداوم یابد، بنا بر تضمین خداوند، پیروزی حق بر باطل حتمی است.

سردار شریف با بیان اینکه دشمن از مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ناامید شده است، عنوان کرد: دشمن به جنگ اراده‌ها، نگاه‌ها و بینش‌ها روی آورده و تلاش می‌کند رفتار ملت ایران را تغییر دهد؛ لذا فعالیت گسترده رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی بخشی از سلاح پیچیده دشمن علیه نظام اسلامی است.

وی در پایان مقابله با استحکام خانواده، کم‌رنگ شدن ارزش‌های الهی و دینی و ایجاد اختلاف بین مردم، نظام و رهبری را پیام رسانه‌ای دشمن برای ملت ایران دانست و یادآور شد: استحکام بنیان خانواده بر مبنای فرهنگ دینی و مذهبی، پایبندی توده ملت به ارزش‌‌های دینی و الهی و استحکام و قدرت رهبری در کنار علاقه زایدالوصف ملت به رهبرشان عناصر برترساز ما در دفاع مقدس و در همه صحنه‌های حساس است.
/ایسنا

Share