جعفرزاده در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان

رسانه‌ها لابی‌گری ها را بازگو کنند تا کسی جرات پست دادن به مدیران ضعیف را نداشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان گفت : افتخار بزرگی برای بنده است که خدمت جمعی از بزرگان حوزه رسانه استان رسیده ام.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان گفت : افتخار بزرگی برای بنده است که خدمت جمعی از بزرگان حوزه رسانه استان رسیده ام.

DSC_0181وی افزود : بالاترین دستگاه نظارتی از نظر بنده، رسانه ها و خبرنگاران هستند و این مهم باید برای تمامی مسئولین بعنوان دغدغه مهم ایجاد شود.

نماینده مردم رشت با اشاره به تعداد بالای نشریات مکتوب و مجازی در استان گیلان گفت :  همانطوری که از نظر کمیت رشد داشته ایم باید به فکر ارتقاء کیفیت نیز باشیم و در این راستا ضمن چاره اندیشی در برطرف نمودن مشکلات مالی اهالی مطبوعات باید تلاش نماییم با برگزاری کارگاه های آموزشی در جهت پرورش خبرنگاران حرفه ای و فعال تلاش نماییم.

جعفرزاده ادامه داد: متاسفانه در چند سال اخیر مشکلات مالی انگیزه های کار حرفه ای خبرنگاران را کاهش داده است که امید داریم با برنامه ریزی خانه مطبوعات و پیگیرهای ما بتوانیم گامی در جهت کاهش این مشکلات برداریم.

وی در ادامه گفت : توسعه جامعه مطبوعاتی و رسانه ای ضرورت است وباید بتوانیم جهت دهی را به سمت و سوی نقد های کارشناسانه و منصفانه ببریم تا مسئولین کم کار به خودشان بیایند.

جعفرزاده به ضعف عمده برخی مدیران دستگاهها اشاره کرد و اظهار داشت : برخی مدیران متاسفانه به ساده ترین مسائل بودجه های دستگاه خود اشرافیت ندارند و با لابی گری و سیاسی بازی پست ها را اشغال کرده اند که باید توسط رسانه ها این ضعف ها بازگو شود تا مقام بالا دست هم دیگر جرات ،پست دادن به مدیران ضعیف را نداشته باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت : شما اهالی رسانه باید از ما توضیح بخواهید که آقای نماینده در طول این سالها چه کاری انجام دادی؟ چه طرح های را مطرح  و دفاع نمودی ؟ چه مدت در مجلس صحبت کردی؟ و هزاران بازخواست دیگر در چهارچوب وظایف تعریف شده هر مقام مسئولی…

وی ادامه داد : همه باید در جهت توسعه و رشد استان حرکت نماییم  و شما با مطرح نمودن نقاط ضعف و قوت ها باید این حرکت ها را جهت دهی کنید که هرجا هر مسئولی مسیر اشتباهی رفت بداند از چشم دستگاههای نظارت دور مانده از چشمان و قلم هوشیار خبرنگاران پنهان نمی ماند.

وی خواستار تدوین برنامه های هیئت مدیره خانه مطبوعات برای برگزاری دوره های آموزشی و اجرای اهداف و سیاستهای قانونی شد.

در ابتدای این جلسه داداشی مدیرعامل و بهمنی جلالی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان به ارائه گزارشی از وضعیت موجود این تشکل پرداختند.
/شاهدشمال

Share