دو تن از نمایندگان رشت عنوان کردند

راه‌اندازی بانک فرهنگیان حق این قشر است/دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان شفاف‌سازی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت گفت: راه اندازی بانک فرهنگیان حق این قشر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت گفت: راه اندازی بانک فرهنگیان حق این قشر است.

۲۰۱۴۱۲۲۷_۱۰۱۳۴۵-۳۰۰x180جبار کوچکی نژاد روز شنبه در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان در پژوهشکده تعلیم و تربیت در رشت افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان بایستی به قشر فرهنگی توجه ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: سیاست گذاران و افراد فعال در این صندوق بایستی از فرزندان فرهنگیان انتخاب شوند.

وی در ادامه با تاکید بر تلاش ویژه برای رفع مشکلات در آموزش و پرورش اظهار کرد: در بخش نیروی انسانی در مقطع ابتدایی کمبود نیرو داریم.

* دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان کشور شفاف سازی شود

غلامعلی جعفرزاده دیگر نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس نیز در این مراسم افزود: دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان کشور از جمله میزان سرمایه و سود و زیان آن بایستی شفاف سازی شود.

وی ادامه داد: صندوق ذخیره فرهنگیان با مجموعه سرمایه فرهنگیان فعالیت می کند بنابراین شفاف سازی آن لازم و ضروری است.

وی با بیان این مطلب که اطلاع رسانی صندوق ذخیره فرهنگیان کشور ضعیف است ، اظهار کرد: اطلاع رسانی و شفاف سازی در تقویت و ایجاد انگیزه فرهنگیان برای عضویت در صندوق موثر است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ترسیم نمادی از خدمات این صندوق را لازم دانست و خاطرنشان کرد : خدمات صندوق بایستی ارتقاء سطح معیشتی فرهنگیان را به همراه داشته باشد.

* هر نوع سرمایه گذاری در گیلان توجیه اقتصادی دارد

معاون برنامه ریزی استاندار گیلان نیز گفت : هر نوع سرمایه گذاری در استان گیلان توجیه اقتصادی دارد.

‘محمدحسین اصغریان’ با بیان این مطلب که زمین های گیلان برای هر نوع فعالیت و سرمایه گذاری دارای مزیت است، افزود: اکثر زمین های گیلان بکر بوده و سرمایه گذاری در آن انجام نگرفته است.

وی اظهار داشت : استان گیلان همچنین به دلیل نعمت ها و مزیت های خدادادی، دارای موقعیت های خوبی برای سرمایه گذاری است.

وی در ادامه با بیان این که صندوق ذخیره فرهنگیان مسوولیت مهم و جدی را بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: این صندوق فرصتی برای سرمایه گذاری برای فرزندان فرهنگیان است.

وی توجه دولت به ارتقاء معیشت فرهنگیان را ضروری دانست و تصریح کرد : بخشی از ارتقاء منزلت فرهنگیان مربوط به ارتقاء معیشت آنان است.

* بیش از ۲۵ هزار نفر در گیلان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز گفت: ۲۵ هزار و ۵۰۰ فرهنگی از گیلان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان کشور هستند.

‘مهدی حاجتی’ افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان ، سرمایه گذاری در جایی مطمئن با بیشترین سود در آموزش و پرورش است.

وی با بیان این مطلب که اعتماد به صندوق ذخیره فرهنگیان کمتر شده، اظهار کرد: بایستی اعتماد را به بدنه آموزش و پرورش برگردانیم.

وی خاطر نشان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در بخش های مختلف از جمله راه اندازی شرکت صنایع تبدیلی، ایجاد مرکز آموزشی رفاهی و ساخت شرکت تولید قایق و کشتی با همکاری منطقه آزاد می تواند در گیلان سرمایه گذاری کند.

دفتر نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان کشور صبح امروز ( شنبه ) با حضور شهاب الدین غندالی مدیرعامل صندوق در رشت افتتاح شد.
/ایرنا

Share