پس از انتشار یک تکذیبیه

رئوفی با ارائه مستندات از حضور خود در نظارت بر انتخابات گفت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مستندات ارائه شده توسط رئوفی بیانگر این است که نامبرده در سال ۸۰ با حکم آیت الله جنتی و از طرف سیدمحمد جهرمی به عنوان بازرس شهرستان رشت در برگزاری هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده است و بابت این نظارت از سوی آیت الله جنتی تقدیر نامه دریافت نموده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار یادداشت محمدرضا رئوفی عضو شورای هماهنگی مرکزی نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان در پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روابط عمومی دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان گیلان با ارسال نامه ای بخشی از اظهارات وی را تکذیب نموده و اعلام کرده بود « ادعای وی در خصوص عضویت در گروه ۸ نفره نظارت، گزینش افراد و همکاران، آموزش های روش های امنیت و مقابله با تبلیغات روانی و … از پایه و اساس غیر واقعی و کذب محض است»و همچنین «وی در مقطع بسیار کوتاهی در ایام انتخابات مجلس هفتم در اواخر سال ۱۳۸۲ به عنوان یک شخصیت حقوقی همکاری مختصری با این دفتر داشته و بنابر دلایلی ارتباط وی با این تشکیلات از سوی دفتر نظارت استان قطع گردیده بود و پس از آن نیز هیچگونه همکاری با این نهاد نداشته اند.»

۸۵۴۸۶archive_3-11-1391_IMAGE634945359482829504پس از انتشار این تکذیبیه در دیارمیرزا, رئوفی عضو شورای هماهنگی مرکزی نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان با ارائه مستندات لازم نسبت به جوابیه دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان گیلان واکنش نشان داد.

مستندات ارائه شده توسط رئوفی بیانگر این است که نامبرده در سال ۸۰ با حکم آیت الله جنتی و از طرف سیدمحمد جهرمی به عنوان بازرس شهرستان رشت در برگزاری هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده است و بابت این نظارت از سوی آیت الله جنتی تقدیر نامه دریافت نموده است.

طبق دیگر مستندات ارائه شده وی در سال ۸۸ با حکم بهروزی مرادی رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور به عنوان عضو هیات بازرسی انتخابات استان گیلان منصوب شد.
از سوی دیگر رئوفی در سال ۸۲ با حکم میرحسینی اشکوری رییس هیات نظارت بر انتخابات استان گیلان به نمایندگی از هیات نظارت استان , مسئول بررسی نحوه برگزاری انتخابات در شهرستان آستانه اشرفیه و صومعه سرا بوده است.

دیگر تقدیرنامه اهدایی به محمدرضا رئوفی از سوی« حسن کربلایی»سرپرست وقت دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان گیلان بابت تلاش و همکاری وی در امر نظارت بر هفتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است.

طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات جوابیه محمدرضا رئوفی به همراه مستندات ارائه شده در ذیل می آید:

مدیر محترم پایگاه خبری دیار میرزا
سلام علیکم

با احترام در پی درج مطالبی از سوی دفتر محترم نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان ، مبنی بر انتشار خلاف واقع بودن چند کلمه از هفت صفحه بیانیه اینجانب در جواب بعضی از بیانیه های , جوابیه زیر صادر می شود.در ابتدا آیا بهتر نبود روابط عمومی دفتر نظارت  نسبت به حضور بعضی از رؤسای دفتر نظارت خود را در استان که در این گونه جلسات شرکت می کنند پاسخی می داد؟
حالیه جمعی از بزرگان و همرزمان اینجانب از جمله فرماندهی محترم سپاه استان طی مذاکره ای با بنده مطرح فرمودند ، نیازی نیست به تمام بیانیه های زنجیره ای پاسخ دهید. ابتدا با منتشر کنندگان بعضی از بیانیه ها گفتگوی دوستانه داشته باشیم تا شاید سوءتفاهم ها رفع شود. لذا در این راستا با مسئول محترم روابط عمومی دفتر مذکور مذاکره ای به عمل آمد. متوجه شدم منظور از درج مطلب مذبور به بنده بوده که بعد از احوال پرسی ( که یکی از دوستان من محسوب می شده ) ابتدا عنوان یکی از مسئولیت هشت نفره را همان شورای مشورتی اعلام کردم که یکی ار ماموریت های آن شورا انتخابات پیش نهادی هیات نظارت استان به هیات نظارت مرکزی می باشد و همچنین نامه ها ، صورتجلسات ، مسئله گزینش و … را با شواهد و قرائنی که وجود دارد. همه آن ها در بایگانی آن مجموعه موجود است که در ضمن یادآوری توصیه هایی هم بیان کردیم که انشاءالله تحقق پیدا کند و بنده به قولی که به همان بزرگان ذکر شده داده ام عمل نمایم. در غیر این صورت با درج این گونه تکذیبیه ها که شائبه جانبداری از آن دو عضو در ذهن تداعی می شود را پاسخ جامع و موثر همراه با شواهد و قرائن از بیانات و فعالیت های سنوات قبل افرادی که این وضعیت را به وجود آورده اند یا چه عناصری که علیه نهادهای انقلابی موضع داشتند و بعضی ها در برخی انتخابات ها چه گرایش هایی و … داشته اند را بیان خواهم کرد.
بنابراین نمونه ای از تصاویر و احکام و تقدیرنامه هایی را که بعد از گذشت چندین سال به سختی آن ها را پیدا نموده ام که همه مبین مسئولیت ها و حساسیت کار بنده خصوصاً با مسئولیت هیأتی که از سوی هیات نظارت استان به شهرستان ها جهت بررسی و نحوه برگزاری انتخابات که در تصمیم گیری شورای نگهبان ( نه هیأت نظارت استان ) موثر بوده به وظیفه خود عمل می کردم ( که دو نمونه شهرستان ها را ملاحظه می فرمایید) لذا مدارک پیوستی خود را که به امورات شهرستان ها و هیأت نظارت و بازرسی استان و وزارت کشور متعلق به دو الی سه دوره از انتخابات های سنوات گذشته بوده ( نه مدت کوتاهی که بیان کردند ، انشاءالله که سهوی بوده ) یا آوری می نمایم.
هر چند آن هایی که از دوران دفاع مقدس تا مسئولیت بنده در قضایی ارشد سپاه استان این حقیر را می شناسند ، وظیفه سازمانی خود را خوب عمل کرده ام. ولی در اینجا نا گزیر شدم بخشی از بیانیه ها و نامه ها را علی رغم میل باطنی خود در جوابیه ها به بعضی از سایت ها آن ها را منتشر کنم. لذا از دوستان خود که از روحیات اخلاقی بنده آشنایی دارند از این بابت عذر خواهی می کنم.

و من الله توفیق
ارادتمند شما رئوفی

پی نوشت:پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بار دیگر اعلام می دارد که طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات در صورتی که نامی از اشخاص برده شود رسانه ها مجبور به انتشار جوابیه هستند و در پایان از همه فعالان سیاسی استان وابسته به هر جناح و هرگونه طرز فکری خواهشمندیم اختلافات خود را بصورت دوستانه و درون گروهی حل نمایند تا خدای نکرده در بین جامعه تنش ایجاد نشود.از یاد نبریم که مشکل اصلی استان حل معضلاتی چون بیکاری است که این امر تحقق پیدا نخواهد کرد مگر با وحدت و همدلی در سایه ولایت فقیه.

Share