در حاشیه حمله به چارلی ابدو:

دولت فرانسه چه بر سر مردمش آورد که جوان موفق دیروز، تروریست امروز شد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولاند باید پاسخ دهد که چگونه یک جوان موفق این کشور که حالا سرویس‌های امنیتی فرانسه دربه‌در دنبال همسر او می‌گردند، چگونه به یک تروریست تبدیل شد؟ غیر از این است که سیاست‌های فرانسه در حمایت از تروریسم، او را بر آن داشت تا علیه کشورش دست به عملیات تروریستی بزند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شیرازه؛ «کاشتن بذر ترور در سوریه، برداشت در شانزلیزه»؛ این را می‌توان توصیف جنایت‌های دولت فرانسه و سایر دولت‌های غربی در حق بشریت دانست. آن‌ها که تا دیروز سعی می‌کردند با توهماتی چون تروریسم خوب – تروریسم بد، حمایت‌های مالی، سیاسی، رسانه‌ای، تسلیحاتی و اطلاعاتی‌شان از تروریست‌ها در سوریه را توجیه کنند، حالا پاسخ این سیاست‌ خود را در کف خیابان‌های پاریس می‌دهند؛ حمله به دفتر یک نشریه البته گستاخ و بی‌ادب، حمله به یک فروشگاه یهودی، گروگان‌گیری و … با این وجود، زبان آن‌ها هم‌چنان مدعی‌اند. اولاند رئیس جمهور فرانسه که حالا خود و کشورش را قربانی تروریسم می‌داند!
او البته باید پاسخ دهد که چگونه یک جوان موفق این کشور که حالا سرویس‌های امنیتی فرانسه دربه‌در دنبال همسر او می‌گردند، چگونه به یک تروریست تبدیل شد؟ غیر از این است که سیاست‌های فرانسه در حمایت از تروریسم، او را بر آن داشت تا علیه کشورش دست به عملیات تروریستی بزند؟

۷۵۶۱۱_۲۴۰
عکس فوق که در شبکه های اجتماعی منتشر شده “نیکولا سارکوزی” رییس جمهور پیشین فرانسه را نشان می دهد که در حال دست دادن با “امدی کولیبالی” تروریستی است که پنج نفر را درپاریس کشت و یکی از بی‌سابقه‌ترین تنش‌ها را در فرانسه و جهان رقم زد.

این عکس در سال ۲۰۰۹ در کاخ الیزه گرفته شده است. در آن زمان امدی کولیبالی که در شرکت کوکا کولا کار می کرد، از جمله جوانانی بود که سارکوزی آنها را به حضور پذیرفته بود.

حال جامعه فرانسه باید در پی یافتن پاسخ این پرسش باشد :

چه اتفاقی روی داده که یک مسلمان زاده شده در فرانسه که بعنوان نمونه‌ای از شهروندان جوان، کوشا و برجسته جامعه فرانسه که به افتخار دیدن رئیس جمهور هم نائل شده بود، تبدیل به یک تروریست شد؟

Share