رئیس کانون کارفرمایی گیلان

دولت بن ۸۰ هزار تومان کارگری را از محل یارانه پرداخت کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کانون کارفرمایی گیلان، خواستار اختصاص یارانه قانون هدفمندی یارانه‌ها به قشر کارگری شد و گفت: دولت بن ۸۰ هزار تومان کارگری را از محل یارانه پرداخت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کانون کارفرمایی گیلان، خواستار اختصاص یارانه قانون هدفمندی یارانه‌ها به قشر کارگری شد و گفت: دولت بن ۸۰ هزار تومان کارگری را از محل یارانه پرداخت کند.۱۳۹۳۰۴۰۲۰۰۰۰۰۶_PhotoA

محمدرسول سماکچی امشب در جمع مدیران واحدهای تولیدی شهر صنعتی رشت خواستار پرداخت ۳۰ درصد یارانه قانون هدفمندی یارانه‌ها به واحدهای تولیدی شد و اظهار کرد: ۷۵ میلیون نفر در کشور یارانه می‌گیرند و دولت یارانه دهک‌های بالای جامعه را حذف کند.

وی بر پرداخت یارانه قانون هدفمندی یارانه‌ها به قشر کارگری شد و افزود: دولت بن ۸۰ هزار تومان کارگری را از محل یارانه‌ها پرداخت کند.

سماکچی با بیان اینکه کارخانه‌های فعال باید بتوانند تولید خود را حفظ کند، تصریح کرد: ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی فعال حائز اهمیت است.

* طرح آمایش سرزمینی گیلان اجرایی شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور به پرداخت دلارهای هفت تومانی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به واحدهای تولیدی در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: گیلان را قطب کشاورزی معرفی کردند و از دلار ارزان محروم شدیم.

حسن تامینی با بیان اینکه زمانی گیلان را قطب گردشگری معرفی کردند، افزود: صنعت گیلان به واسطه سخنان مذکور در شرایطی رسیده که مسئولان در تلاش هستند به حداقل‌ها اکتفا کنند.

وی خواستار اجرای طرح آمایش سرزمینی در گیلان شد و بیان کرد: گیلان در سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی مظلوم واقع شده در صورتی که سرمایه‌گذاران در شرایط نداری گیلان حاضر به سرمایه‌گذاری در این استان هستند.

* تمام واحدهای تولیدی گیلان دارای بدهی معوقه هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در جمع مدیران واحدهای تولیدی شهر صنعتی رشت اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل صنعت استان بدهی معوق است و تمام واحدهای تولیدی بدهی معوق دارند و نمی‌توانند تسهیلات جدید دریافت کنند.

علی منتظری بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی در گیلان تاکید کرد و افزود: تعداد یک‌هزار و ۱۰۰ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد و نیمی از آنها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد هستند.

وی خواستار همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی استان شد و بیان کرد: احداث نمایشگاه بین‌المللی گیلان در دستور کار است.

منتظری از احداث شهرک پخش برای نخستین بار در گیلان خبر داد و تصریح کرد: پایانه صادراتی استان در آستارا به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود./فارس

Share