معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:

در کشور هفت میلیون نفر بیکاره یا علاف داریم که فاقد هرگونه درآمدی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دکتر حسن طایی معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در بجنورد با بیان اینکه: ما در کشور هفت میلیون نفر بیکاره داریم، افرادی که فاقد هرگونه درآمدی هستند اظهار داشت: این افراد نه اشتغال دارند و نه مهارت، و در عین حال به دنبال اشتغال هم نمی گردند.

در کشور هفت میلیون نفر بیکاره یا علاف داریم، افرادی که فاقد هرگونه درآمدی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دکتر حسن طایی معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در بجنورد با بیان اینکه: ما در کشور هفت میلیون نفر بیکاره داریم، افرادی که فاقد هرگونه درآمدی هستند اظهار داشت: این افراد نه اشتغال دارند و نه مهارت، و در عین حال به دنبال اشتغال هم نمی گردند.در کشور هفت میلیون نفر بیکاره یا علاف داریم، افرادی که فاقد هرگونه درآمدی هستند

وی اظهار کرد: در اصطلاح خارجی به این گروه از بیکاران neet گفته می شود که در دوره ای به دنبال کار می روند، ولی پس از مدتی به صورت ابر پراکنده شده و خبری از آنها نیست و در اصطلاح عامیانه به این بیکاران، علاف نیز گفته می شود.

دکتر حسن طایی ادامه داد: این گروه بیکارگان می توانند برای بازار کار و اقتصاد ما مشکل ساز شوند و به نظر می رسد باید راهکاری اساسی برای مهارت آموزی و اشتغال این گروه اندیشیده شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس آمار برآوردی، حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار فرصت شغلی در بازار کار ایران در دست افاغنه است.

طایی گفت: البته بر اساس آمار، شمار افاغنه ساکن در ایران می تواند بیش از این رقم باشد که این میزان فرصت شغلی در دست آنان است.

وی اظهار داشت: این گروه از اتباع خارجی، برخی از فرصت های شغلی سخت را در اختیار دارند که به نظر می رسد بیکاران ما در ایران کمتر به این نوع مشاغل علاقه مندند و یا حاضر به انجام آن نیستند.

وی در عین حال بیان کرد: کارفرمایانی که به دنبال به کارگیری کارگر خارجی برای واحدهای تولیدی خود هستند، باید مراحل قانونی را بگذرانند./ایرنا

Share