سفر استاندار گیلان به رودسر و لاهیجان

از بانک‌ها انتظار کار خلاف قانون نداریم/ افتتاح مسکن مهر رودسر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار با اشاره به اینکه در پرداخت تسهیلات از بانک‌ها انتظار خلاف قانون نداریم گفت : انتظار ما حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران است تا این شرایط سخت را پشت سر بگذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در لاهیجان گفت : با تلاش‌های بانک‌ها و بخش خصوصی آمار بالای بیکاری را پشت سر می‌گذاریم.

jpg2997 دکتر نجفی با بیان اینکه همه‌ی دستگاه‌ها در کارگروه حمایت از تولید حضور جدی داشته باشند گفت : از ۴۴۰ مصوبه‌ی این کارگروه در شهرستانها، ۳۰ درصد اجرایی شده است و باقیمانده آن نیز انتظار می‌رود که پیگیری شود.

وی با اشاره به لزوم جدیت، پیگیری و استمرار حضور مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران بانکی استان در کارگروه حمایت از تولید و حمایت بی شائبه از صنعت و تولید استان گفت: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد ملی لازم است نهایت همکاری و مساعدت با مدیران واحدهای تولیدی را به عمل آوریم.

استانداربا اشاره به اینکه بیش‌تر این مصوبات مربوط به بانک‌ها است گفت : اگر اجرای مصوباتی در چارچوب اختیارات بانک‌های استان نیست باتوجه به رویکرد مثبتی که در مدیران عامل بانک‌های کشوری گزارش شده است.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : دبیرخانه کارگروه حمایت از تولید حداکثر در مدت یک هفته با مسئولیت معاون برنامه‌ریزی آخرین وضعیت این مصوبات را بازبینی کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در پرداخت تسهیلات از بانک‌ها انتظار خلاف قانون نداریم گفت : انتظار ما حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران است تا این شرایط سخت را پشت سر بگذارند.

دکتر نجفی افزود : این شرایط سخت که مجموعه‌ی تولید کنندگان و سرمایه گذاران با آن مواجه اند بخشی به دلیل سوء مدیریت‌ها، تحریم‌های ناجوانمردانه و سهل انگاری برخی تولید کنندگان است.

 وی با بیان اینکه بانک ها در این بخش بسیار مؤثرند افزود : انتظار ما این است که بانک‌ها براساس بسته‌های سیاستی و حمایتی که توسط بانک مرکزی ابلاغ شده فعالیت کنند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : متأسفانه برخی بانک‌های خصوصی مجموع سپرده‌های مردم استان را در خارج از گیلان سرمایه‌گذاری می‌کنند که پذیرفتنی نیست.

نماینده عالی دولت افزود :با توجه به سود بیشتر برخی از بانک های خصوصی شهروندان تمایل به سپرده گذاری در بانک های خصوصی و یا برخی مؤسسات تجاری و اقتصادی دارند اما این سپرده ها در استان های دیگر سرمایه گذاری می شود و موجبات تولید را در خارج از استان فراهم می کنند که این مسئله به طور جدی در حال پیگیری است.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : همه‌ی بانک‌ها باید همگام با سیاست‌های دولت که حمایت از بخش تولید است حرکت کنند.

وی در ادامه بر لزوم شناسایی دریافت کنندگان تسهیلات بانکی تأکید کرد و گفت: باید سرمایه گذاران واقعی که به امر تولید مبادرت می کنند و تسهیلاتی را در همین راستا از سیستم های بانکی دریافت می کنند از سایرین جدا شوند.دکتر نجفی تصریح کرد: در این راستا ستاد شناسایی دریافت ها و پرداخت های بانکی با حضور سازمان های نظارتی در استان تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد : با کمک و همیاری خوب مسئولیت اجرایی و مدیران بانکی و زحمات و تلاش‌های بخش خصوصی آمار بالای بیکاری را پشت سر می‌گذاریم.

استاندار گیلان تأکید کرد : به رغم بهبود وضعیت نسبت به سال قبل بنده همانطور که بارها گفته‌ام اصلاً از این وضعیت راضی نیستم.

 استاندار بر لزوم ایجاد و حفظ وحدت و روحیه ی کاری در مدیران دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی استان گفت: باید استان گیلان را به جایگاهی در خور شأن و منزلت این استان در عرصه ی تولید، اشتغال، مبارزه با بیکاری و جهاد اقتصادی در سطح کشور برسانیم.

وی با اشاره به مصوبه‌ی بی نظیر دولت مبنی بر اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۹۳ گفت : با اختصاص این اعتبارات مشکلات پرداخت بهای برگ سبز چای بسیار کاهش یافت.

استاندار گیلان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در زمینه‌ی پرداخت تسهیلات بهزراعی گفت : در چند روز آینده خبرهای خوبی به اطلاع کشاورزان و چایکاران خواهد رسید.
بازدید استاندار از سه طرح بزرگ عمرانی لاهیجان

استاندار گیلان در سفر به لاهیجان از سه طرح بزرگ درمانی ،ورزشی و فرهنگی بازدید کرد.
دکتر نجفی در این سفر که به منظور شرکت در نهمین کارگروه حمایت از تولید انجام پذیرفت از بیمارستان ۱۶۰تخته لاهیجان با ۷۰درصد پیشرفت کار بازدید کرد .

برای ساخت این پروژه تاکنون ۱۸میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار همچنین از پروژه مجموعه ورزشی چند منظوره تختی با ۴۰درصد پیشرفت کاربازدید کرد.

تاکنون برای این پروژه ۱۲میلیارد ریال هزینه شده است که در صورت تخصیص اعتبار ۲۲میلیارد ریالی تا سال آینده آماده بهره برداری است.

استاندار گیلان در بازدید از سومین پروژه شهرستان لاهیجان از مجتمع فرهنگی وهنری این شهرستان دیدن کرد.

این پروژه با پیشرفت ۳۰ درصدی با زیر بنای ۴هزار و ۴۰۰متر ساخته می‌شود.

ساخت این پروژه تاکنون ۱۳میلیارد ریال هزینه‌بر داشته است که در صورت تخصیص اعتبارات به میزان ۴۵میلیارد ریال به بهره برداری میرسد.


بهره برداری از مسکن مهر رودسر با حضور استاندار

مسکن مهر ۲۴۰ واحدی رودسر ظهر امروز با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

برای ساخت این واحدهای مسکونی در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع  ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

همچنین با حضور دکتر نجفی پروژه های عمرانی شهرداری رودسر شامل زیرسازی و آسفالت ۴۶ خیابان و کوچه با ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

مدرسه ۶ کلاسه شهید اکبرنیا در شهرک شهید انصاری رودسر آخرین طرحی بود که استاندار گیلان افتتاح کرد.

برای ساخت این واحد آموزشی از محل اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس غیر استاندارد ۷۲۰ میلیون تومان هزینه شد.

Share