عاشوری با اعلام خبر تشدید برخورد با زمین خواری پیشنهاد داد

در هر شهرستان بیشه زاری را برای ویلاسازی به بنیاد مسکن اختصاص دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم فومن در مجلس پیشنهاد داد که در هر شهرستان بیشه زاری ۳۰ تا ۴۰ هکتار را برای ویلا سازی به بنیاد مسکن اختصاص دهند و متقاضیان برای ویلا سازی از شهرها به آنجا مراجعه و خدمات دهی شوند و اگر خارج از این شهرک ویلاسازی شود خدمات ندهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با تأکید بر جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز، گفت: مبارزه با زمین‌خواری در گیلان تشدید می‌شود.

ashoori-fooman1409 (10) ناصر عاشوری بعد از ظهر امروز در همایش مبارزه با زمین‌خواری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به دلیل ارزش پیدا کردن زمین‌ها به ویژه در گلستان و مازندران زمین‌های گیلان نیز نگاه سرمایه داران  را جلب کرده است، اظهار داشت: امروز مردم کلانشهرها  جدا از به دست آوردن سود در فکر پایگاهی در دل جنگل‌ها و مرتع برای استراحت هستند.

وی کشاورزی را محور استقلال  و توسعه پایدار کشور خواند و افزود: از مسائل مهم امنیتی کشور  امنیت غذایی است و اگر امنیت غذایی نباشد شاهد ضعف در آن جامعه هستیم.

نماینده مردم فومن و شفت شدت زمین خواری و تغییر کاربری را در گیلان بنا به توضیحات وزارت کشور شدت یافته دانست و گفت: در آینده کشاورزان ما از مالکیت به سرایه‌داری می‌رسند.

عاشوری، گفتمان کشاورزان را در فروش زمین‌ها برای تأمین معیشت خانواده معقولانه دانست و گفت: در گذشته کشاورزان ما برای امرار و معاش زمین فروشی نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه واگذاری زمین‌ها در آینده مضراتی را به همراه دارد ،گفت: شوراها و اعضای کمیسیون پرونده‌های کشاورزی را رسیدگی کنند و باید چشم اندازهای آینده را ببینیم به کشاورزان برای کشت زمینهایشان کمک کنیم.

نماینده مردم فومن در مجلس پیشنهاد داد که در هر شهرستان بیشه زاری ۳۰ تا ۴۰ هکتار را برای ویلا سازی به بنیاد مسکن اختصاص دهند و متقاضیان برای ویلا سازی از شهرها به آنجا مراجعه و خدمات دهی شوند و اگر خارج از این شهرک ویلاسازی شود خدمات ندهند.

عاشوری از مسئولان و دهیاران و بخشداران خواست که راههای روستایی را حفظ و مدیریت در روستاها و راه حل ارائه دهند و جلوی تخلفات را گرفته و اموال را حیف و میل و خسارت وارد نکنند.

وی برای به اتمام رسیدن پروژه‌ها از مسئولان ذیربط خواست که معادن کوهی را معرفی کنند و برداشت بی رویه از رودخانه را به دل کوه و جنگل ببرند و این مسئله با هماهنگی منابع طبیعی باشد.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس از اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان برای تقویت پل پیشده در فومن خبر داد و گفت: نسبت به خواسته‌های مردم بی‌توجه نیستیم بلکه در چارچوب قانون وظایف خود را انجام می‌دهیم.

/تسنیم

Share