معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان

در سال آینده تمام نانوایان آزادپز می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان با بیان اینکه به تدریج تا پایان سال سهمیه آرد یارانه‌ای در استان‌ها حذف می‌شود، گفت: در سال آینده نان به نرخ آزاد در گیلان عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان با بیان اینکه به تدریج تا پایان سال سهمیه آرد یارانه‌ای در استان‌ها حذف می‌شود، گفت: در سال آینده نان به نرخ آزاد در گیلان عرضه می‌شود.
asgh_2950محمدحسین اصغریان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران آستارا با اشاره به نرخ جدید انواع نان در شهرستان‌های گیلان، اظهار داشت: براساس مصوبه دولت قیمت نان در استان ها با دو نرخ است که۲۰ درصد نانوایان باید آزاد پز باشند به عبارتی به تدریج تا پایان سال ۲۰ درصد سهمیه موجود آرد دولتی استان‌ها قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه باید تا ۲۹ اسفند ماه امسال همه استان‌ها ۲۰ درصد نانوایان آزاد پز باشند، افزود: در حال حاضر در گیلان ۴ درصد از نانوایان آزاد پز شده‌اند که این روند قطعا افزایش می‌یابد.

معاون استاندار گیلان با تصریح بر اینکه برنامه‌ریزی و تصمیمات کارشناسی در خصوص اجرای این طرح انجام شده است، گفت: در استان گیلان نانوایانی که قبلا آزاد پز بودند و تعهدی هم دولت به آنها برای تامین آراد یارانه‌ای نداده بود قطعا آزادپز باقی می‌مانند.

وی خاطرنشان کرد: واحدهایی که نان‌های صنعتی و نیمه صنعتی تولید می‌کنند آزاد پز شدند که ۴ درصد کل استان هستند و مابقی در اختیار اتحادیه‌های مربوطه هستند تا با رایزنی، نانوایان به سمت آزادپزی ترغیب شوند چون در سال آینده تمام نانوایان آزادپز می‌شوند.

معاون استاندار  گیلان با تاکید بر اینکه طبق مصوبه دولت، نانی که با آرد آزاد پخت می‌شود از شمول قیمت گذاری معاف هستند، خاطرنشان کرد: اتاق اصناف با همکاری این اتحادیه قیمت گذاری را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نرخ‌های مختلف نان در شهرهای مختلف گیلان نیز گفت: دیروز با فرمانداران ۵ شهرستان و نمایندگی فرمانداران و اتحادیه‌های شرق و غرب جلسه‌ای برگزار کردیم که حداکثر تا هفته آینده به یک وحدت رویه برسیم تا ذهنیت تفاوت قیمت‌ها در مردم ایجاد نشود و در مجموع نرخ نان در شهرهای گیلان یکسان می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان با اشاره به مشکلات صادرکنندگان میوه کیوی در استان گیلان به کشور روسیه تصریح کرد: در ماههای اخیر پایین آمدن نرخ روبل روسیه باعث کم شدن قدرت خرید مردم این کشور شده است بنابراین کالای صادراتی برای آنها گران تمام می‌شد که همین امر موجب اختلال در امر صادرات کیوی به روسیه شد.

اصغریان با بیان اینکه در مقطعی صادرات کیوی به روسیه از طریق گیلان هر کیلو کیوی بصورت حبابی به ۲۲۰۰ تومان رسیده بود افزود: البته تنها مقصد صادراتی ما لزوما کشور روسیه نیست به عنوان مثال تاجر بزرگ کشور ترکیه اخیرا آمادگی خود را جهت خرید محصول کیوی ایستان گیلان را اعلام داشته که در حال جمع بندی هستیم.

وی با بیان اینکه کیوی کاران گیلانی نگران صادرات محصول کیوی خود به خارج نباشند، افزود: مسئولان ارشد استانی با قدرت در راستای توسعه صادرات میوه کیوی به خارج از کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
/تسنیم

Share