نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با دست‌اندرکاران حمل و نقل جاده‌ای گیلان

وزیر بهداشت چهره خدایی دارد/سهل‌انگاری در ساخت و ساز مورد تایید اسلام نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تمام احکام زندگی را از قرآن می‌شود استخراج کرد، افزود: در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه چیز را می‌توان از متون اسلام استخراج کرد.

در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه چیز را می‌توان از متون اسلام استخراج کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با دست‌اندرکاران بخش حمل و نقل جاده‌ای گیلان با تبریک ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: در این ماه پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) متولد شده‌اند.

وی با بیان اینکه درست انجام دادن کارها از سفارش‌های پیامبر (ص) است، تصریح کرد: پیامبر فرمود خداوند دوست دارد که بنده‌اش کارها را محکم انجام دهد.

ضرورت آشنایی مردم با احکام دین اسلام

۱۳۹۳۰۸۱۱۰۰۰۴۵۱_PhotoAامام جمعه رشت با اشاره به اینکه مردم با مسایل اسلام و دین آشنا نیستند، گفت: اسلام دین جامعی است و هیچ جای خالی و فراق در آن وجود ندارد.

وی توجه و الهام گرفتن از آیه‌های قرآن برای زندگی را ضرورت دانست و ادامه داد: ۸۳۰ آیه در قرآن آمده که تمام زندگی بشر در آنها لحاظ شده است.

قربانی با انتقاد از برخی رفتارهای اجتماعی مغایر با دین اسلام در جامعه اظهار کرد: برخی‌ها سگ‌ را در آغوش می‌گیرند و یا با آن زندگی می‌کنند در حالی که سگ حیوانی نجس است.

وی آشنا شدن مردم با دین اسلام و آداب آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: در دین اسلام تنها ۴ هزار مسئله مربوط به نماز است در حالی که بعضی‌ها در خواندن نماز سهل‌انگاری می‌کنند و با به گونه‌ای می‌خوانند که مانند دانه برداشتن از روی زمین است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه واقعیت در نماز ظاهری نیست، خاطرنشان کرد: در مسایل راهبردی و راهداری و اداره مملکت‌داری و تمام موارد می‌توان از متن‌های دین اسلام کمک گرفت.

سهل‌انگاری در ساخت و ساز ساختمان مورد تایید اسلام نیست/ضرورت توجه به حس مسئولیت‌پذیری

وی سهل‌انگاری در امر ساختمان‌سازی را یکی از مواردی دانست که مورد تایید اسلام نیست و گفت: امروزه ساختمان‌هایی با مصالح ساخته می‌شود که با یک زلزله چند ریشتری فرو می‌ریزد و یا در بحران برف از بین می‌رود همانگونه که در برف سال‌های گذشته گیلان بسیاری از ساختمان‌های بزرگ فروریخت.

قربانی با تاکید بر اینکه علم احکام و استحکام در ساختمان‌سازی رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: برخی معمارها منافع مادی را بر ساخت ساختمان مستحکم مقدم می‌دارند که این همه خسارت دارد.

وی رعایت نکردن مقررات رانندگی در جاده‌ها و راه‌ها را از دیگر سهل‌انگاری‌های انسان برشمرد و یادآور شد: حس مسئولیت‌پذیری در انسان‌های سهل‌انگار وجود ندارد.

امام جمعه رشت اضافه کرد: زمانی که انسان‌ها مسئولیت راهبردی را به‌عهده می‌گیرند باید متعهد و مسئولیت‌پذیر باشند در غیر این صورت تنها خسارت به بار می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه بی‌خوابی، صحبت با تلفن، رعایت نکردن مقررات و… حادثه‌آفرین است، افزود: کسی که مسئولیت حمل و نقل عمومی را به‌عهده می‌گیرد باید به وظیفه خود به درستی عمل کند و جان مسافران به عنوان یک امانت به خطر نیندازد.

وزیر بهداشت چهره خدایی دارد

قربانی با قدردانی از وزیر بهداشت گفت: وزیر بهداشت چهره خدایی دارد و هر گاه او را در تلویزیون می‌بینم برایش دعا می‌کنم زیرا انسانی بسیار متواضع در سطح بالایی است و وقت خود را صرف خدمت به محرومان می‌کند.

وی اقدام وزیر بهداشت در جراحی چشم یک دختر در کردستان را اقدامی خالصانه و خداپسندانه خواند و یادآور شد: وزیر بهداشت با مقام علمی خود در دورترین منطقه محروم کشور یک پیرزن را جراحی کرد و چند بار مسیر مذکور را که هیچ ماشینی در آن تردد نمی‌کند به دیدن این زن رفت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تصریح بر اینکه وزیر بهداشت نشان داد که پست و مقام را نباید برای پست و مقام بخواهیم، خاطرنشان کرد: ما برای این پست‌ها و مقام‌ها ساخته نشده‌ایم بلکه تمام این مقام‌ها برای خدمت به مردم است و عمل انسان باید برای رضای خدا باشد.

وی ثواب عملکرد راهداران را مانند نماز شب دانست و متذکر شد: هر گامی که راهداران برمی‌دارند ثواب زیارت خانه خدا را دارد و حرکت جامعه باید خدایی باشد و همه چیز خود را خدایی کنیم.

قربانی با بیان اینکه دین نیامده که سربار ما باشد، یادآور شد: دین اسلام آمده است تا بارها را از دوش ما بردارد.

وی ایران اسلامی را امروز کشوری قدرتمند در منطقه خواند و گفت: در سفر لاریجانی به عراق و سوریه همه نگاه‌ها به ایران است و از این کشور می‌خواهند در نابودی داعشی‌ها به آنها کمک کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه ولایت فقیه ۳۶ سال این کشور را در سایه فهم و دین اداره کرد، متذکر شد: باید مسئولیت‌ها را بشناسیم و با ابزار مناسب در برطرف شدن مشکلات به مردم کمک کنیم.

ناصر آل‌محمدی مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان در این دیدار گزارشی از فعالیت این اداره کل را ارائه کرد.

/فارس

Share