ایمان رنجکش

دانش آموزان و شبکه های اجتماعی; آموزش فرهنگ مصرف آب

آب در تمامی ادوار تاریخی به عنوان یکی از مهم ترین نیاز های بشر شناخته می شود. اهمیت آب به میزانی بود که دکتر روحانی رییس جمهوری، در پرسش مهرسال ۹۳ مسئله کمبود آب و اینکه کشور ما جز مناطق خشک است را مطرح نمود و از آنجا که ایشان می خواهند از تمامی ظرفیت […]

آب در تمامی ادوار تاریخی به عنوان یکی از مهم ترین نیاز های بشر شناخته می شود.

m_imgاهمیت آب به میزانی بود که دکتر روحانی رییس جمهوری، در پرسش مهرسال ۹۳ مسئله کمبود آب و اینکه کشور ما جز مناطق خشک است را مطرح نمود و از آنجا که ایشان می خواهند از تمامی ظرفیت های کشور از محصل گرفته تا دکتر و پروفسور و سیاست مدار و … برای پیشبرد اهداف دولت و کشور بهره گیرند خواست تا تمامی دانش آموزان راهکارهایشان را در این خصوص پیشنهاد دهند.

خاورمیانه را میتوان قلب تپنده منابع عظیم کره زمین اعم از نفت و گاز و … نام برد. کشورما ایران هم شاید در بهترین نقطه از این منطقه قرار گرفته باشد، این منطقه علاوه براینکه این همه نعمت و منابع خدادادی را دل خود جای داده است از خشک ترین مناطق کره زمین نیز هست.

امروزه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی شاید بهترین راهکار برای این مهم، فرهنگسازی برای صرفه جویی در مصرف آب برای سنین پایه و نوجوانان باشد.

فرهنگ سازی بهینه مصرف کردن آب می تواند به شیوه های مختلفی صورت گیرد. چندی پیش در استان ما کتابی با عنوان پیک حقوق شهروندی برای پایه ابتدایی رونمایی شد و شاید از بهترین تدابیر آموزش و پرورش برای این چنین مسائلی باشد.

در این پیک همانطور که از نامش پیداست با هدف آشتی و همینطور آشنایی دانش آموزان با طبیعت، اصلاح الگوهای مصرف و صرفه جویی در استفاده از انرژی و آب تدوین گردیده است.

از دیگر و شاید بهترین راهکارهای پیشنهادی برای این مسئله می تواند استفاده از شبکه های اجتماعی به این منظور باشد.

همانطور که می دانید در این چند وقت اخیر شبکه های اجتماعی در میان مردم بخصوص نوجوانان رواج بسیاری یافته است. حال که می توانیم از این ظرفیت آسان و کم هزینه نیز بهره بگیریم چرا از آن استفاده نکنیم! می توان با ارسال عکس ها و فیلم های کوتاه در این جهت تاثیر گزاری کرد.

این زنجیره ۱۳ میلیونی (دانش آموزان) می توانند برای فرهنگ بهینه مصرف آب حلقه آگاهی در جامعه درست کند و دست خانواده ها را در الگوی مصرف بهینه آب بگیرند، زنجیره ای که از ظرفیت هایش کمتر استفاده می شده است!

ایمان رنجکش
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share