حسنی پور قهرمان بازی های آسیایی

حمایتها نسبت به ۴ سال گذشته بسیار کمتر بود/ اصلی ترین مشکل ما نبود اسپانسر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شاید اصلی ترین مشکل ما نبود اسپانسر باشد که همیشه باعث شده ورزشکاران ما از تیم های دیگر در سطح کشور ظاهر شوند و موجب قهرمانی استانهای دیگر در لیگ کشور گردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سعید حسنی پور متولد ۱۳۶۶ در رشت ودارای مدرک کارشناسی عمران ودانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی است. وی ورزش کاراته را از سن ۸ سالگی با استاد نویدی آغاز کرد و در ادامه مسیر خود از سال ۷۹ تحت نظر استاد رهنما آموزش دید .

۱۰_۰۳_۲۰۱۴_۱۴_۰۱_۰۳گیل خبر نوشت:حسنی پور اولین مدال طلای جهانی خود را در رشته کاراته درسال ۱۳۸۴ کسب کرد و چند ماه پیش موفق شد مدال طلای بازیهای آسیایی اینچوئون را از آن خود کند تا دومین فردی شود که بعد از نامجو افتخار این مدال را برای رشت به ارمغان آورد. روز گذشته در هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر رشت لایحه تقدیر از ورزشکاران افتخارآفرینی چون حامد آتش افروز و سعید حسنی پور مطرح شد که در کمال تعجب و بر خلاف انتظار با نطق مخالفت رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که بر حوزه فعالیت های ورزشی شهرداری نیز این کمسیون نظارت دارد روبرو گردید. نطق مخالفی که عمده دلایل آن آشنا داشتن این قهرمانان در بین مدیران استان برای دریافت کمک های مالی از شهرداری اعلام شد!

 در گفتگویی کوتاه با سعید حسنی پور در این مورد و موارد دیگر سوالاتی پرسید که پاسخ های این ورزشکار مردمی و مدال آور را در ذیل می خوانیم:

آقای حسنی پور ورزش کاراته را از کی شروع کردید؟
ورزش کاراته را از سن ۸ سالگی با استاد نقیبی شروع کردم و پس از آن ادامه مسیر و آموزشهای خود را از سال ۷۹ با استاد رهنما بودم . برای اولین باردر سال ۱۳۸۲ به تیم ملی کاراته دعوت شدم و در سال ۱۳۸۴ موفق شدم مدال طلای جهانی را برای شهر و کشور خود به دست آورم. پس از آن نیز در تیم ملی کاراته بودم و با یاری پروردگار و حمایت های مردم موفق شدم تا در سال جاری مدال طلای بازیهای آسیایی اینچوئن را برای شهرم به ارمغان آورم.
چرا با وجود کسب چنین افتخاراتی در عرصه جهانی در سن ۲۶ سالگی از تیم ملی کاراته خداحافظی کردید؟
در نظر داشتم تا بعد از بازیهای آسیایی در کره جنوبی از تیم ملی کناره گیری کنم. میخواستم در کار و رشته تحصیلی خود نیز موفق باشم و برای رسیدگی به این امور این تصمیم را گرفتم، نمی خواستم تا سن ۳۱ یا ۳۲ سالگی صرفا ورزش حرفه ای کار کنم و از سایر مسائل زندگی خود غافل شوم. بنا را بر ین داشتم تا با کسب هر نتیجه ای تصمیم خود را قطعی کنم که با خواست پروردگار با کسب نتیجه ای خوب توانستم از عرصه ورزش قهرمانی خارج شوم اما همچنان رشته کاراته را ادامه خواهم داد.

حمایت های مدیران و مسولین از ورزشهای قهرمانی و ورزشکاران را چگونه ارزیابی می کنید؟
اگر بخواهم در مورد رشته خود صحبت کنم، در دوره قبل نیز ورزشکاران ما افتخارات زیادی کسب کردند و در آن دوره نیز توانستند مدال طلا را برای شهر و استان خویش به ارمغان آورند اما در مسابقات آسیایی این دوره درخشش بیشتری داشتیم ودرخشان تر عمل کردیم اما متاسفانه شاهد حمایتها و استقبال کمتری نسبت به دوره قبل توسط مسولین امر بودیم.
در این دوره تنها استاندار محترم گیلان و اداره کل ورزش و جوانان پس از بازگشت از ورزشکاران تقدیر کردند و بعد از آن از جانب هیچ دستگاه و سازمان دیگری چیزی ندیدیم. شاید گفتن این مسئله درست نباشد اما به نمایندگی از تمامی دوستانی که در مسابقات آسیایی با من بودند عرض میکنم واقعیت این است که حمایتها و توجه ها نسبت به ۴ سال گذشته بسیارکمتر بود.اما مردم نسبت به ما بسیار لطف داشتند و حمایتهای مردمی برای ما پشتوانه محکمی بود و سعی کردیم تا با پیروزی خود و بالا بردن پرچم ایران گوشه ای از محبت های مردم خود را جبران کنیم.
در هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر رشت که در روز گذشته برگزار شد، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا درباره لایحه تقدیر از شما و آقای حامد آتش افروز نطق مخالفت ایراد کرد. با توجه به وظیفه ذاتی این کمیسیون و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت در این خصوص، تا این لحظه حمایت یا تقدیری از جانب آنها برای مدال آوران بومی بازی های اینچوئون صورت گرفته؟
بر این باورم که نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در واقع نمایندگان اقشار مختلف مردم و ورزشکاران هستند و در قبال افتخاراتی که برای شهر و استان حاصل میگردد مسول اند. این مسولیت به جهت ایجاد انگیزه در سایرین برای نسل های بعد است تا بتوانیم روند افتخار آفرینی در عرصه ورزش را ادامه دهیم و در افراد انگیزه لازم را ایجاد کنیم.دیارمیرزا
من رییس کمیسیون فرهنگی شورا را اصلا نمی شناسم و فکر هم نمیکنم ایشان تا کنون بنده را بشناسند اما بسیاری از اعضایی که در شورا نشسته اند این گونه فکر نمی کنند و چنین نگاهی ندارند چون بخوبی می دانند ایجاد انگیزه در افراد شرط موفقیت ما در دوره های آینده است و ما باید خود را برای مسابقات المپیک پیش رو آماده کنیم. برخی از این اعضا برای استقبال از ورزشکاران در بازگشت به فرودگاه آمدند و با ورزشکاران ارتباط دارند.
در مورد سوالتان در مورد سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت باید عرض کنم جز جلسه تقدیری که به همت سازمان ورزش و جوانان و با حضور استاندار محترم صورت گرفت، بر خلاف سازمان های ورزشی شهرداری سایر شهرها, هیچگونه دعوت و یا جلسه ای توسط این سازمان یا سایر ادارات مرتبط ورزش شهر رشت از مدال آوران استانی بازیهای آسیایی این دوره صورت نگرفت در صورتی که به مقام آوران بازی های ۴ سال پیش در گوانگ جو نسبت به این دوره توجه بیشتری شد.

افق کاراته استان را چگونه می بینید و چطور ارزیابی می کنید؟
ما در استان به واسطه وجود ورزشکاران کنونی پتانسیل بسیار خوبی داریم. این پتانسیل به واسطه وجود قهرمانانی چون جاسم ویشکایی، حامد زیکساری، وحید حسنی پور، محمد غروبی و سعید فتحی نژاد است که پراکندگی خوبی در سطح استان دارند و به واسطه ایشان می توانیم نسل خوبی را در ورزش کاراته برای ۴ سال آینده و حتی ۸ سال آینده تربیت کنیم. با وجود این افراد افق روشنی را برای ورزش کاراته استان تصور میکنم و امیدوارم با مدیریت صحیح و با همدلی و برنامه ریزی خیلی خوب بتوانیم سطح ورزش استان را به اوج خود برسانیم.
مشکلات حال حاضر در ورزش کاراته از نگاه شما چیست؟
شاید اصلی ترین مشکل ما نبود اسپانسر باشد که همیشه باعث شده ورزشکاران ما از تیم های دیگر در سطح کشور ظاهر شوند و موجب قهرمانی استانهای دیگر در لیگ کشور گردند. بر این باورم که در بحث آموزش نیز باید فعال تر باشیم.هم آموزش مربیان و هم آموزش بازیکنان. برای حرفه ای بودن در این رشته نیاز به مربیان حرفه ای و بازیکنان حرفه ای داریم.گیل خبر

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید
به نظر من ورزش هنجاری است که اگر در جامعه به آن پرداخته شود بسیاری از آسیب های اجتماعی کم می شود. در پایان از خانواده ام به جهت تمامی حمایت ها و صبرپیشگی تشکر می کنم و از تمامی مردم عزیز که همیشه دعای خیرشان بدرقه راهم بود و موفقیت خود را مدیون همین دعاها هستم سپاسگزارم. به واسطه مدالی که به دست آورده ام نسبت به کشورم احساس مسولیت میکنم و بر خود وظیفه می دانم تا تجربیات خود را به نسل های بعد از خود انتقال دهم و انگیزه ام همین مردم اند.

Share