در نشست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان شد

حل مشکلات تلفن ثابت مسکن مسکن مهر رشت تا نیمه‌ی نخست سال آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی با اشاره به اینکه در نشست دیشب وی و مجمع نمایندگان با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مسائل و مشکلات استان در این بخش مطرح شد گفت : دکتر واعظی در این نشست دستور داد واحدهای مسکن مهر گیلان که از تلفن ثابت محرومند تا نیمه‌ی نخست سال آینده مشکلشان رفع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان گفت : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حل مشکلات تلفن ثابت مسکن مهر رشت ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص داد.jpg2897

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در نشست دیشب وی و مجمع نمایندگان با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مسائل و مشکلات استان در این بخش مطرح شد گفت : دکتر واعظی در این نشست دستور داد واحدهای مسکن مهر گیلان که از تلفن ثابت محرومند تا نیمه‌ی نخست سال آینده مشکلشان رفع شود.
نماینده عالی دولت با بیان اینکه از ۱۶ هزار واحد سایت مسکن مهر رشت در لاکان ۴ هزار و ۳۰۸ واحد واگذار شده است گفت : متأسفانه این خانوارها تاکنون به دلیل مشکلات اعتباری، از تلفن ثابت محروم بودند که با اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال شرکت مخابرات گیلان از امروز موظف شد تا این مسئله را حل کند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۰۰ روستای گیلان از اینترنت خانگی بهره‌مندند گفت : دکتر واعظی در این نشست دستور اینترنت خانگی ۵۰۰ روستای دیگر نیز بزودی برقرار شود.

دکتر نجفی افزود : جبران عقب ماندگی گیلان در اینترنت خانگی و افزایش سرعت آن از تصمیمات دیگر این نشست بود.

وی با اشاره به اینکه میلیون‌ها گردشگر سالانه به گیلان سفر می‌کنند گفت : برخی از روستاهای گیلان در مناطق صعب العبور از پوشش تلفن همراه برخوردار نیستند و در برخی از مناطق شهری هم مشکل آنتن دهی دارند گفت : عدم پوشش تلفن همراه در این مناطق با تقویت زیر ساخت‌ها و همچنین بهره‌گیری از طرح رومینگ ملی تا حدود زیادی حل خواهد شد.

استاندار گیلان افزود : راه اندازی اپراتور چهارم، افزایش شبکه گذاری فیبر نوری، تقویت دفاتر خدمات پستی در روستاها از مسائل دیگری بود که در این نشست مطرح شد.

Share