در جمع روسای اداره‌های ورزش و جوانان گیلان عنوان شد

جلوگیری محیط زیست از احداث ورزشگاه انزلی/بازنگری در آیین‌نامه هیئت‌های ورزشی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صفر جعفرزاده دوشنبه شب در جمع روسای اداره‌های ورزش و جوانان گیلان با اشاره به مصوبات هیئت دولت گذشته مبنی بر احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و پیست ۲ هزار نفری قایقرانی در انزلی گفت: کلنگ احداث ورزشگاه مذکور به زمین زده شده است.

۱۳۹۲۰۴۱۳۰۰۰۲۰۶_PhotoAبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صفر جعفرزاده دوشنبه شب در جمع روسای اداره‌های ورزش و جوانان گیلان با اشاره به مصوبات هیئت دولت گذشته مبنی بر احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و پیست ۲ هزار نفری قایقرانی در انزلی گفت: کلنگ احداث ورزشگاه مذکور به زمین زده شده است.

وی به پیش‌بینی صرف ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آغاز احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری انزلی اشاره کرد و افزود: انزلی نیاز به ورزشگاه دارد اما محیط زیست گیلان به دلیل ایجاد مشکل در اکوسیستم تالاب انزلی از احداث ورزشگاه مذکور جلوگیری کرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان انزلی پیست قایقرانی را نیاز بندر انزلی دانست و عنوان کرد: پیست قایقرانی در انزلی کلنگ‌زنی شده اما با مخالفت محیط زیست گیلان به دلیل ایجاد مشکل در اکوسیستم تالاب مواجه شدیم و در حال حاضر روند احداث پیست متوقف شده است.

جعفرزاده خواستار تصمیم‌گیری مسئولان در سطح ملی برای احداث ورزشگاه و پیست قایقرانی در انزلی شد و تصریح کرد: تصمیم‌گیری در مورد مذکور از عهده مسئولان استانی خارج است.

صومعه‌سرا سالن ورزشی رزمی ندارد

رئیس اداره ورزش و جوانان صومعه‌سرا نیز در جلسه مذکور گیلان را از استان‌های ورزش‌خیز و قهرمان‌پرور در کشور عنوان کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان باید توجه ویژه‌ای به گیلان داشته باشد.

سید حسن آموزگار خواستار افزایش اعتبارات ورزش و جوانان گیلان شد و افزود: اتمام پروژه‌های ورزشی نیازمند اعتبارات کافی است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا نیازمند احداث سالن رزمی است، تصریح کرد: در تبصره ۲۲ قانون بودجه ۳۲۰ میلیون تومان برای احداث سالن رزمی در صومعه‌سرا اختصاص داده شده اما این مبلغ برای ساخت سالن رزمی کافی نیست.

آیین‌نامه هیئت‌های ورزشی بازنگری شود

نایب رئیس هیئت فوتبال گیلان نیز در جمع روسای اداره‌های ورزش و جوانان این استان اظهار کرد: گیلان دارای ۸۰ سال سابقه تشکیلات ورزشی است.

میرشهاب مومنی عمر کوتاه مدیریتی مسئولان را از عوامل عقب‌افتادگی ورزش در استان عنوان کرد و افزود: گیلان تاکنون ۱۶ رئیس اداره ورزش و جوانان داشته و متوسط عمر مدیریتی روسای این اداره ۲ سال و هفت ماه است و زمان کمی برای اجرای برنامه‌های ورزشی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های ورزشی در روند اداری از سال ۷۹ با مشکل مواجه شدند، گفت: آیین‌نامه جدیدی از طرف وزارت ورزش و جوانان ارائه شده و این موضوع نیازمند بازنگری است.

/فارس

Share