جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، همزمان با ایّام ولادت پیامبر رحمت للعالمین حضرت محمّد مصطفی(ص) معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با برگزاری جشن «خورشید باران» در نوروزخانه این سازمان به استقبال این زاد روز فرخنده رفت و هفته وحدت را گرامی داشت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، همزمان با ایّام ولادت پیامبر رحمت للعالمین حضرت محمّد مصطفی(ص) معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با برگزاری جشن «خورشید باران» در نوروزخانه این سازمان به استقبال این زاد روز فرخنده رفت و هفته وحدت را گرامی داشت.
sre010lfاین جشن با هدف تجلیل از مقام و منزلت پیامبر اکرم(ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق(ص)، نکوداشت ولادت فرخنده این ستاره های درخشان گیتی و بزرگداشت هفته وحدت برگزار شد که مولودی خوانی برادران اهل سنت از شهرستان تالش از جلوه های زیبای وحدت میان شیعه و سنی بود که مورد توجه حاضرین واقع شد.
زیباترین بخش جشن «خورشید باران»، اجرای نمایش پرفورمانس در چهار اپیزود ولادت، ازدواج، بعثت و معراج خاتم پیام آوران الهی از سوی بازیگران جوان هنر تئاتر استان بود که با استقبال حاضرین از طریق قرائت صلوات بر آن حضرت و خاندان پاکش همراه شد.
قرائت اشعار مولودی آن پیامبر همام از سوی شاعران اهل تسنن و تشیع که هر یک با واژگانی زیبا این میلاد فرخنده را شادباش گفتند واجرای موسیقی فولکلور گیلانی از سوی گروه موسیقی شوروم(به معنی مه) از دیگر بخش های این جشن بود که این ترانه های شاد فولکلور گیلکی، شوری در دل جمع افکندند و گل لبخند را بر لبان شرکت کنندگان در جشن نشاندند.
برپایی نمایش آئینی سنتی «عروس بران» که با بهره گیری از لباس سنتی، آواها و شعائر باستانی گیلانیان در قالب نمایشی فرحبخش و شاد، از سوی گروه نمایش “آمارده گیله مردان “به روی صحنه رفت، از جذابترین قسمتهای جشن “خورشید باران” منطقه آزاد انزلی بود که هنرمندان جوان با لباسهای رنگی سنتی بخشهایی از این مراسم از جمله نارنج زنی ، نهال کاری و کشتی گیله مردی را همراه با آوای ساز برای حاضران به نمایش در آوردند و خاطره عروسی های ساده و زیبای سرزمین گیل و دیلم را زنده کردند.
این برنامه که از ساعت ۱۴ تا پیش از اذان مغرب ادامه داشت با حضور جمعی از فرهیختگان ادبی و هنری استان گیلان، معاونین و مدیران این سازمان و فعالین اقتصادی منطقه ،دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی منطقه و ساکنین محدوده گرمای خاصی پیدا کرد و جلوه ای زیبا از فعالیتهای هنری فرهنگی این سازمان را به منصه ظهور رساند.
گفتنی است در پایان حاضرین با نان محلی و چای لاهیجان پذیرایی شدند.

Share