میرزاده در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد استان گیلان عنوان کرد

ثبت نام ۸هزارنفر برای دریافت وام ازدواج دانشگاه آزاد و راه اندازی باشگاه ورزشی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه هیأت امنای استان گیلان با حضور میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای کمیسیون واحد های استان گیلان برای بررسی مصوبات بودجه سال ۹۴، نمودار سازمانی استان ها و اصلاحیه برنامه راهبردی استان ها برگزار شد.

اجلاس هیات امناهای استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه هیأت امنای استان گیلان با حضور میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای کمیسیون واحد های استان گیلان برای بررسی مصوبات بودجه سال ۹۴، نمودار سازمانی استان ها و اصلاحیه برنامه راهبردی استان ها برگزار شد.

در این جلسه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در استان گاجلاس هیات امناهای استان گیلان یلان از حیث درآمد و هزینه ۱۷۰ میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف ۲۲۳ میلیارد تومان با اعمال اصلاحاتی مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین بودجه این استان از حیث فعالیت های پژوهشی ۱۵ درصد اعلام شد و این بودجه نیز همانند سایر استان ها که ۵ درصد از منابع شهریه و ۵ درصد از فعالیت های سرمایه گذاری دانش بنیان و ۵ درصد از مازاد درآمد مصوب برای سال ۹۴ پیش بینی شد.

بودجه فرهنگی، ورزشی و رفاهی دانشجویان و همچنین بودجه های عمرانی و سرمایه گذاری دانش بنیان در چهارچوب سیاست های دانشگاه تنظیم شد و به تصویب رسید.

در این جلسه حقوق و دستمزد هیئت علمی و کارکنان واحدهای استانی گیلان با توجه به سیاست های ابلاغی سازمان مرکزی به تأیید هیئت امنای استان رسید.

دکتر میرزاده این جلسه را با تبریک هفته وحدت آغاز کرد و گفت: امیدواریم به استناد راه و روش پیامبر بزرگوار در جهت تحقق اهداف نبی بزرگوار اسلام گام برداریم و در حوزه فعالیتمان موفق باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعداد بالای کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شمار کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی به ۴۷ هزار نفر می رسد.

وی با تأکید بر این که کل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال به سیستم آی تی بیس مجهز خواهند شد ازعان داشت: با مجهز شدن واحدهای دانشگاه به این سیستم کلیه بخش نامه ها به صورت آنلاین و با زدن یک کلیک به سایر واحدها ابلاغ خواهد شد.

 da2fc097-33e5-4db8-bd0e-434a7de14182

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی را راه اندازی کرده است که شعباتی نیز در استان های کشور خواهد داشت و واحدهای دانشگاهی باید درصدی از بودجه را برای کمک به این باشگاه اختصاص دهند.

وی افزود: در سال آینده درصدی از بودجه را برای فعالیت های حرفه ای، قهرمانی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی دانشجویان اضافه کرده ایم که ۲ درصد برای ورزش، ۲ درصد برای رفاهی و ۲ درصد برای پژوهش در نظر گرفته شده است که در مجموع به ۶ درصد رسیده است.

دکتر میرزاده در ادامه سخنان خود از راه اندازی ستاد ازدواج در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در این ستاد به زوج های جوان ۱۰ میلیون وام داده می شود و تا به امروز ۸ هزار نفر در این ستاد ثبت نام کرده اند. دانشگاه آزاد اسلامی با عقد قرارداد با صندوق رفاه به زوج های جوانی که یکی از آنها دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی باشد ۱۱ درصد و به زوج هایی که هر دو دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی باشند ۱۴ درصد وام پرداخت می کند.

وی با اشاره به سیاست های دولت قبل در مورد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دولت قبل با ایجاد رقبا برای دانشگاه آزاد اسلامی باعث ضرر و زیان دانشگاه آزاد اسلامی شد و علیرغم همه اینها دانشگاه آزاد اسلامی امسال ۲۰۰ هزار ثبت نام کننده بیشتر از سال های گذشته داشته است و نیز ۹۲۴۰ نفر برای هیئت علمی به دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کرده اند.

دکتر میرزاده افزود: ۱۲۹ ارشد و ۲۵ دکتری از مهر امسال به ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی افزوده خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به امضای دوقرار داد با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهویری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دو قرار داد با دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بسته است که دانشگاه آزاد اسلامی ۵ درصد فروش را به شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد کمک می کند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز ۱۲ درصد وام به شرکت های دانش بنیان می دهد.

وی در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در بودجه سال ۹۴ حرکت جهشی برای ارتقا همه واحدها و شرکت های دانش بنیان خواهد داشت.

دکتر میرزاده در خصوص افزایش شهریه دانشجویان گفت: در بودجه سال آینده ۵ درصد از شهریه، ۵ درصد از فعالیت های اقتصادی و ۵ درصد برای پژوهش اختصاص داده شده است.

همچنین در این جلسه برنامه اصلاحی استان برای سال آینده با رویکرد کیفی سازی، جذب هیئت علمی، توسعه شرکت های دانش بنیان و طرح های فرهنگی ماندگار به جذب منابع به میزان ۱۶ درصد از خارج شهریه و ۸۴ درصد از منابع شهریه ای مبتنی بر ارتقاع واحدهای دانشگاهی استان با اصلاحاتی به تصویب هیئت امنا رسید و مقرر شد اصلاحات بودجه و برنامه در کمیسیون دائمی هیئت امنای استان مطرح شود و جهت تلفیق در اختیار معاونت برنامه ریزی دانشگاه قرار گیرد.

از دیگر مصوبات هیات امنای استان گیلان می‌توان به حساب رس هیئت امنا، نمودار سازمانی واحدهای استان و دائمی شدن اعضای کمیسون دائمی هیات امنا اشاره کرد.

آخرین مصوبه جلسه انعقاد تفاهم نامه بازیافت زباله بود که این تفاهم نام یکی از طرح های ملی و مورد تأکید آیت الله هاشمی رفسنجانی و ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی بوده که در این جلسه به امضای طرفین رسیده است.
/ایسکانیوز

Share