آیت الله قربانی عنوان کرد

توهین به مقدسات و وارونه جلوه دادن واقعیات، آزادی بیان نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت تاکید کرد: توهین به مقدسات و وارونه جلوه دادن واقعیات، آزادی بیان نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت تاکید کرد: توهین به مقدسات و وارونه جلوه دادن واقعیات، آزادی بیان نیست.

ghorbaniG_5837آیت الله زین العابدین قربانی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی دستگاه های اجرایی گیلان در برگزاری سومین جشنواره کشوری شیوه های نوین تدریس معارف دین افزود: دنیا را به ظاهر بر مبنای آزادی بیان بسیج کرده اند؛ اما در باطن اسلام ستیزی در غرب است.

وی اظهار کرد: در این میان کم پیدا می شوند عالمانی که حقایق را بشناسند و یا اگر حقیقت را شناختند، شهامت اظهار حقایق را ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد:اگر در جوامع اسلامی عالمان هم حق شناس باشند و هم شهامت ابراز حقیقت در وقتش را داشته باشند؛ باطل رواج نمی یابد.

آیت الله قربانی ادامه داد: اگر علمای بلاد در برابر تحریف واقعیات، قد علم کرده و واقعیات را بگویند و بنویسند؛ جامعه مصونیت می یابد.

وی اظهار کرد: بسیاری از مسایلی که امروز در دنیا صورت می گیرد، بر اثر جلوه دادن حقایق به باطل و بر عکس این موضوع است.

وی گفت: در زمان حاضر بر اساس گزارش های دریافت شده، ۲۰ هزار سووال در ارتباط با دین مبین اسلام مطرح شده که وظیفه عالمان است تا بر اساس اندیشه و مطالعه بسیار، به این سووال ها و شبهات پاسخ گویند.

آیت الله قربانی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان سومین جشنواره کشوری شیوه های نوین تدریس معارف دین در گیلان افزود: این همایش زمینه موج افکنی در افکار صاحبان قلم و اندیشه برای پاسخ به نسل نو خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست بیان کرد: سومین جشنواره کشوری شیوه های نوین تدریس معارف دین با عنوان شکوه اندیشه، بیستم تا ۲۲اسفندماه امسال در استان برگزار می شود و فراخوان آن نیز در بیستم دی ماه صادر شده است .

‘فیروز فاضلی’ اظهار کرد: اصول و عقاید، اخلاق، احکام و قرآن بر پایه محفوظات و تفسیر قرآن مجید موضوعات جشنواره یادشده را تشکیل می دهند.

وی از همه مراکز علمی گیلان خواست یاری رسان برگزاری همایش یادشده باشند.

نشست هماهنگی دستگاه های اجرایی گیلان در برگزاری سومین جشنواره کشوری شیوه های نوین تدریس معارف دین با عنوان شکوه اندیشه، روز پنجشنبه با حضور استاندار و جمعی از مدیران اجرایی در بیت نماینده ولی فقیه گیلان برگزار شد.
/ایرنا

Share