عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

تسعیر در نرخ ارز سبب افزایش نقدینگی و تورم می‌شود/اشتباه دولت گذشته را تکرار نکنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: تسعیر نرخ ارز اقدامی بود که در دولت قبل هم انجام گرفت و خسارت های زیادی را متوجه اقتصاد کرد بنابراین دولت یازدهم نباید این اقدام را دوباره تکرار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه تسعیر در نرخ ارز در واقع پمپاژ پول به بازار است و سبب افزایش نقدینگی و تورم خواهد شد.jafarzade2_589

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: تسعیر نرخ ارز اقدامی بود که در دولت قبل هم انجام گرفت و خسارت های زیادی را متوجه اقتصاد کرد بنابراین دولت یازدهم نباید این اقدام را دوباره تکرار کند.

وی ادامه داد: این اقدام در دولت قبل سبب افزایش قیمت ارز،کاهش ارزش پول ملی، بالا رفتن پایه پولی، افزایش نرخ تورم و قیمت تمام شده کالاها شده بنابراین اعتقاد داریم این اقدام دوباره تکرار نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه مجدد در این زمینه جایگاهی ندارد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصاد کشور اجرای تسعیر نرخ ارز نه تنها به اقتصاد کمکی نخواهد کرد بلکه در روند بهبود شاخص های اقتصادی هم تاثیر منفی خواهد گذاشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: هر اقدامی که در دولت قبل انجام گرفته و ما به آن انتقاد داشتیم اجرای دوباره آن انتقادها را زیر سوال می برد بنابراین این موضوع ایجاد مشکل خواهد کرد.

گفتنی است، دولت در ماده ۲۴ لایحه خروج غیرتورمی از رکود، از مجلس اجازه خواسته تا بتواند از طریق یک عملیات حسابداری ۴۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به بانک ها را از محل افزایش نرخ ارز تسویه کند.
دولت معتقد است: بند ب ماده ۲۶ قانون پولی و بانکی این حق را به دولت می دهد که از محل تسعیر نرخ ارز بدهی هایش را تسویه کند. این موضوع واکنش های متفاوتی را در میان کارشناسان و نماینده های مجلس را به همراه داشته است./ایرنا

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share