وزیر صنعت در شورای اداری گیلان

تجارت و بازرگانی باید محور توسعه در استان گیلان باشد;تنها به کشاورزی اکتفا کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نعمت‌زاده با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و طرح‌های توسعه‌ای آن‌ها استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تجارت باید محور توسعه گیلان باشد و نباید در این استان تنها به کشاورزی اکتفا کنیم، این استان از مزایای زیادی در توسعه با کشورهای حاشیه دریای خزر برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا نعمت‌زاده در شورای اداری گیلان، اظهار داشت: تجارت و بازرگانی باید محور توسعه در استان گیلان باشد.

IMG_6843وی با بیان اینکه باید کشتیرانی را در گیلان توسعه دهیم، افزود: ایجاد تصفیه‌خانه در فاضلاب در صنایع و شهرک‌های صنعتی گیلان تسریع می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نباید فقط در توسعه به کشاورزی اکتفا کنیم، گفت: شهر صنعتی رشت به صورت سهام‌داری اداره می‌شود و زیر نظر وزارت صنایع نیست و باید مشکلات موجود با همکاری رفع شود.

نعمت‌زاده با بیان اینکه سهام شهرک صنعتی رشت مربوط به سهام عدالت است، خاطرنشان کرد: باید این مسئله مورد بررسی مسئولان استانی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه گیلان در تمام زمینه‌ها قابلیت توسعه دارد، افزود: این استان به دلیل دسترسی آبی از طریق دریای خزر بزرگ‌ترین دریاچه جهان است و می‌تواند در زمینه تجاری به خصوص از طریق دریا توسعه یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به میزان بالای بارش باران در گیلان، افزود: جمع‌آوری و ساماندهی آبا باران می‌تواند در استان با مشارکت بخش خصوصی اتفاق بیافتد.

نعمت‌زاده با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و طرح‌های توسعه‌ای آن‌ها استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تجارت باید محور توسعه گیلان باشد و نباید در این استان تنها به کشاورزی اکتفا کنیم، این استان از مزایای زیادی در توسعه با کشورهای حاشیه دریای خزر برخوردار است.

وی با تاکید بر گسترس کشتیرانی در گیلان ، گفت: این ظرفیت برای صادرات باید دراستان تقویت شود با توجه به امکان صادرات محصولات غذایی، میوه و تره بار و سایر محصولات به روسیه گیلان باید از ظرفیت دریا استفاده کند.
/تسنیم

Share