معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور

تامین اعتبار مطالعاتی برای ۳ رودخانه مهم استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نخستین جلسه کارگروه ساماندهی رودخانه های استان گیلان صبح پنج شنبه یازدهم دیماه با حضور دکتر متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، با هدف بررسی و ارائه راهکار مناسب برای کنترل آلودگی‌ها و ارتقای کیفیت آب در رشت برگزار شد.

تامین اعتبار مطالعاتی برای 3 رودخانه مهم استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نخستین جلسه کارگروه ساماندهی رودخانه های استان گیلان صبح پنج شنبه یازدهم دیماه با حضور دکتر متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، با هدف بررسیتامین اعتبار مطالعاتی برای 3 رودخانه مهم استان گیلان و ارائه راهکار مناسب برای کنترل آلودگی‌ها و ارتقای کیفیت آب در رشت برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست,دکتر سعید متصدی در نخستین جلسه کارگروه احیاء و ساماندهی رودخانه های استان گیلان گفت: کارگروه حفاظت و احیای رودخانه‌ های گیلان موظف است نسبت به تدوین برنامه اجرایی و زمانبندی اجرای سیستم تصفیه فاضلاب و ساماندهی رودخانه های استان اقدام کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان همچنین از تامین اعتبار برای مطالعات زیست محیطی ۳ رودخانه مهم گیلان شامل زرجوب، گوهر‌رود و سفیدرود خبر داد و افزود: تعیین کانون های انتشار آلودگی، تعیین وضعیت کمی و کیفی آب رودخانه ها، پیشنهاد راهکارهای اجرایی برای کاهش آلودگی ها در یک برنامه زمانبندی شده و پایش مستمر ، از مهمترین آیتم های طرح های مطالعاتی رودخانه های گیلان است.
دکتر متصدی با اعلام اینکه طی نامه‌ای از رئیس سازمان برنامه بودجه خواستیم تا برای ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب استانهای شمالی بودجه خاصی را در نظر بگیرد افزود: در این نامه خواسته شد تخصیص اعتبار برای تصفیه فاضلاب با اولویت رودخانه های زرجوب و گوهررود صورت گیرد.
لازم به ذکر است ریاست کارگروه حفاظت و احیاء رودخانه های استان گیلان با استاندار و دبیری آن با اداره کل حفاظت محیط زیست است و شهرداریها، سازمان آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب از اعضای اصلی آن هستند.

Share