نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی

به دلیل اهمال صورت گرفته در ارائه برنامه های مسکن, آخوندی به مجلس می آید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر تاخیر زیادی در ارائه و تدوین سیاست‌های بخش مسکن صورت گرفته است، گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس به دلیل اهمال صورت گرفته در ارائه برنامه های مسکن با تقاضای ماده۴۹ آیین نامه داخلی مجلس، خواستار حضور آخوندی در مجلس و پاسخگویی به سوالات آنها شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر تاخیر زیادی در ارائه و تدوین سیاست‌های بخش مسکن صورت گرفته است، گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس به دلیل اهمال صورت گرفته در ارائه برنامه های مسکن با تقاضای ماده۴۹ آیین نامه داخلی مجلس، خواستار حضور آخوندی در مجلس و پاسخگویی به سوالات آنها شدند.lahooti_8733 (1)

مهرداد لاهوتی  با بیان اینکه در حال حاضر تاخیر زیادی در تدوین واجرای سیاست های بخش مسکن صورت گرفته است، افزود: به دلیل اینکه مسکن یکی از مهمترین نیازهای مردم محسوب می شود، نگرانی های بسیاری بین نمایندگان مجلس از بابت کاهش میزان ساخت و سازها و افزایش قیمت ها وجود دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تدوین و ارائه سیاست های مسکن تاخیر زیادی صورت گرفته است، توضیح داد: البته مسئولان وزارت راه و شهرسازی تلاش های زیادی را در خصوص حل مشکلات مسکن مهر انجام داده اند اما اتمام طرح مسکن مهر نباید باعث شود تا اعمال سیاست های  تولید مسکن دولت یازدهم با تاخیر و بلاتکلیفی مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه وزیر راه وشهرسازی باید به صورت دقیق دلیل این تاخیر و به طور کلی نامشخص بودن برنامه‌های مسکن را در صحن علنی مجلس به نمایندگان  توضیح دهد، گفت: وزیر راه وشهرسازی باید پاسخگوی تاخیر پیش آمده باشد و نگرانی نمایندگان را در این زمینه برطرف کند.

لاهوتی عدم تناسب بین عرضه و تقاضای مسکن را دلیل اصلی افزایش قیمت ها دانست و افزود: چنانچه سیاست های مسکن وزارت راه وشهرسازی  ناکافی باشد باید تصمیماتی عملیاتی در این خصوص گرفته شود و اگر هم  کافی و تاثیرگذار ارزیابی شود مسئولان باید روند عملیاتی کردن آن را تسریع بخشند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع تاخیر در تدوین و ارائه سیاست های مسکن بزودی از صحن علنی مجلس پیگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم آخوندی وزیر راه وشهرسازی نگران های نمایندگان مجلس را در این زمینه رفع کند.

 بر اساس ماده۴۹ آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون‌ها رأساً یا با تقاضای حداقل ده نفر از نمایندگان می‌توانند در موارد مهم و حساس و در مواجهه با تخلفات یا سوء مدیریت، با دعوت از مسؤولان ذی‌ربط موضوع را بررسی نموده و گزارش آن را به هیأت رئیسه ارائه نمایند و در صورتی که درخواست بررسی از سوی نمایندگان باشد حداکثر پنج نفر از آنها می‌توانند در تهیه گزارش با کمیسیون مشارکت نمایند. همچنین هیأت رئیسه می‌تواند گزارش مذکور را در دستور کار مجلس قرار دهد. در این‌ صورت سخنگوی کمیسیون و نماینده دولت هر کدام به میزان پانزده دقیقه و شش‌ نفر از نمایندگان به قید قرعه از بین متقاضیان هر کدام به میزان پنج دقیقه، نظرات خود را بیان می‌نمایند./خانه ملت

Share