امام جمعه بندر انزلی

بعضی از تحرکات انحرافی مذهبی در بندر انزلی مورد تایید امام زمان (عج) نیست

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام شمس الدین خاطر نشان کرد : بعضی از تحرکات مذهبی در شهرستان مورد تایید امام زمان (عج) نیست . این افراد اگر به این اندازه دلسوز هستند به میدان نبرد روند و رو در رو مقابل دشمنان بایستند نه اینکه با به بازی گرفتن احساسات پاک جوانان این شهر به فکر رسیدن به اهداف خودشان باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام شمس الدین خاطر نشان کرد : بعضی از تحرکات انحرافی مذهبی در شهرستان مورد تایید امام زمان (عج) نیست . این افراد اگر به این اندازه دلسوز هستند به میدان نبرد روند و رو در رو مقابل دشمنان بایستند نه اینکه با به بازی گرفتن احساسات پاک جوانان این شهر به فکر رسیدن به اهداف خودشان باشند.
shamsq7z1wبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , امام جمعه بندر انزلی در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان ، تفرقه در جامعه را مصداق بارز عدم تعقل خواند و گفت: امروز ضروری است با خرد ورزی ، مجال رخنه را از دشمن تفرقه افکن سلب کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین ضمن واکاوی ابعاد اقدامات تفرقه افکنانه دشمنان نظام اسلامی افزود : در شرایط امروز جهان اسلام حفظ وحدت در فرق اسلامی از ضروریات است .
وی افزود: تفرقه افکنان تلاش می کنند تا میان قومیتهای مسلمان رویایی ایجاد کنند و همانطور که می بینید با ایجاد امثال داعش و القاعده در تلاش اند به آن دامن زنند اما جامعه اسلامی باید آگاه باشد که رعایت و حفظ وحدت یک دستور قرآنی است .
خطیب جمعه شهرستان بندرانزلی با اشاره به تذکرات رهبری که مسئولان را به توجه بیشتر در کلام و گفتارشان توصیه کرده تا بهانه ای بدست بدخواهان ندهند، اظهار کرد: بعضی از افراد نا آگاه به موضوعات مهم امروز کشور کم توجهی می کنند و در صدد خدشه دار کردن وحدت و آرامش هستند.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین به حرکات افراطی چند ماه اخیر در انزلی نیز اشاره نمود و خاطر نشان کرد : بعضی از تحرکات مذهبی در شهرستان مورد تایید امام زمان (عج) نیست . این افراد اگر به این اندازه دلسوز هستند به میدان نبرد روند و رو در رو مقابل دشمنان بایستند نه اینکه با به بازی گرفتن احساسات پاک جوان این شهر به فکر رسیدن اهداف به خودشان باشند.
وی همچنین اضافه کرد : امروزه علاوه بر وجود افرادی در اهل سنت کسانی به وجود آمده اند که با ایجاد وسوسه میان بعضی از عالمان شیعه می خواهند آتشی بین اهل سنت و اهل تشیع ایجاد کرده و آن را شعله ور کنند.
امام جمعه انزلی در ادامه سخنان خود هدف دیگه تفرقه اندازان را ایجاد اختلاف بین جریان های سیاسی کشور دانست و تصریح کرد : به غیر کسانی که از ریشه نظام جمهوری اسلامی را قبول نداشتند بقیه جریان های سیاسی به راحتی با هم در ارتباط اند و هدف دشمنان این است که آرامش کشور را بر هم زنند و همچنین در ادامه تاکید کرد :توصیه من این است که جریان های سیاسی با هم تفاهم داشته باشند و در مسیری حرکت کنند که موجب اختلاف نشود . با اختلاف و تفرقه به جایی نخواهیم رسید .

شمس الدین در بخش دیگر از سخنان خود به دو مناسبت تاریخی قیام ۱۹ دی در قم و یادروز ۲۲ دی ماه و فرمان تاریخی امام مبنی بر تشکیل شورای عالی انقلاب اشاره و تصریح کرد : تمام مناسبتهایی که بخشی از شناسنامه انقلاب شکوهمند ملت ایران و بنیان نظام مقدس اسلامی اند ، باید بدرستی تبیین شده و ابعاد آن برای لایه های مختلف اجتماع بازگو شود.
گفتنی است در پایان نماز جمعه فرمانده پایگاه مسجد باب الحوائج سوسر در خصوص حلقه صالحین برای نماز گذاران توضیحاتی ارائه نمود و با اشاره به اهداف ایجاد حلقه صالحین تصریح کرد : صالحین در واقع، بمنزله هموار کردن مسیر ظهور امام عصر (عج) ، کادرسازی دوباره برای انقلاب و نیز جریان‌سازی فرهنگی در کشور، با هدف غالب شدن رویکرد فرهنگی در تشکل‌های فرهنگی، دینی است. از این رو، اجرای صالحین و یاری رساندن به مجریان و طراحان این طرح عظیم و ارزشمند به مثابه همراهی کردن در پایه گذاری سنت حسنه‌ای است درست هم وزن تلاش ارزشمند شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر، در زمینه راه‌اندازی امور تربیتی و دبیری پرورشی در نهاد آموزش و پرورش.

محمد بخشی زاده در سخنان خود همچنین خاطر نشان کرد: تربیت انسان مومن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی و دارای موضع از اهداف اصلی و اساسی شجره طیبه صالحین است.

Share