برژینسکی: آمریکا دیگر تنها ابر قدرت جهان نیست

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل ازام.اس.ان.بی.سی؛  برژینسکی مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید از مداخلات آمریکا در غرب آسیا دفاع کرد. وی در مصاحبه خود درباره مداخلات آمریکا در غرب آسیا گفت: « جهان در حال حاضر بسیار پیچیده شده است و آمریکا دیگر ابر قدرت جهان نیست و […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل ازام.اس.ان.بی.سی؛  برژینسکی مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید از مداخلات آمریکا در غرب آسیا دفاع کرد.

وی در مصاحبه خود درباره مداخلات آمریکا در غرب آسیا گفت: « جهان در حال حاضر بسیار پیچیده شده است و آمریکا دیگر ابر قدرت جهان نیست و واشنگتن باید به این موضوع اقرار کند.» وی در ادعایی مضحک گفت تنش ها در غرب آسیا به خاطر حضور ما نیست ، بلکه به دلیل درگیری های مذهبی است.
او در مورد اوکراین و رویکرد روسیه و آمریکا به این کشور هم گفت قاطعیت کشورهای اروپایی و آمریکا در قبال اوکراین می تواند باعث تاثیرات منفی بر اقتصاد روسیه گردد و در نهایت باعث حصول راه حل مقبول شود. وی به ظهور چین بعنوان یک ابر قدرت در قرن حاضر هم اذعان کرد و گفت در نظم جدید جهانی دو کشور آمریکا و چین محور مناسبات بین المللی هستند. چین و آمریکا می دانند که باید با یکدیگر در تماس باشند و از بروز تنش در منطقه شرق آسیا جلوگیری کنند.
۲۸۳۰۳۲۰_۸۹۸
Share