قربانی از پیشنهاد نمایندگان استان‌های شمالی کشور خبر داد:

برداشت از صندوق توسعه ملی برای تسطیح شالیزارهای سه استان شمالی کشور

نماینده شهرهای آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر از تسطیح ۴۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای سه استان شمالی کشور در سال ۹۴ خبر داد. محمدحسین قربانی در حاشیه نشست با مردم حوزه انتخابیه خود گفت: این پیشنهاد برای گروه تلفیق بودجه ۹۴ که خوشبختانه تعدادی از نمایندگان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در این گروه حضور دارند […]

نماینده شهرهای آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر از تسطیح ۴۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای سه استان شمالی کشور در سال ۹۴ خبر داد.
محمدحسین قربانی در حاشیه نشست با مردم حوزه انتخابیه خود گفت: این پیشنهاد برای گروه تلفیق بودجه ۹۴ که خوشبختانه تعدادی از نمایندگان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در این گروه حضور دارند ارائه‌شده است.

ghorbani (10)وی افزود: با توجه به کاهش قیمت برنج و بالا رفتن هزینه‌های تولید و تجهیز نبودن مزارع شالیزاری در استان‌های شمالی این پیشنهاد به گروه تلفیق داده‌شده است.

سخنگوی گروه بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر این‌که ما هرچقدر بتوانیم هزینه تولید را کاهش دهیم به نفع کشاورز خواهد بود و باعث ماندگاری وی در روستا و افزایش تولید خواهدشد توضیح داد: حدود ۴۵۰ هزار هکتار از مزارع سه استان شمالی تجهیز شده نیست و این عاملی است که بر هزینه تولید می افزاید.

قربانی درباره کمبود مالی که متوجه وزارت کشاورزی است و اعتبارات تخصیصی برای اجرای این پیشنهاد خاطرنشان کرد: ما نمایندگان شمالی پیشنهاد برداشت ۸۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای تسطیح ۴۵۰ هزار هکتار از مزارع باقی‌مانده را ارائه دادیم.با توجه به محوریت توسعه کشاورزی سه استان شمالی کشور و برای اینکه بتوانیم به یک توسعه پایدار برسیم باید در تجهیز کردن مزارع که باعث کاهش هزینه‌های تولید و ماندگاری کشاورز در روستا می‌شود گام برداریم تا رونق تولید در روستا افزایش یابد.

نماینده مردم گفت: با توجه به عنایت مقام معظم رهبری مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان از برداشت صندوق توسعه ملی برای ساماندهی رودخانه‌های مرزی انجام‌گرفته است.

وی تأکید کرد: اگر پیشنهاد برداشت ۸۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی تصویب شود ما می‌توانیم ۴۵۰ هزار هکتار زمینه‌های باقی‌مانده را با این مبلغ تجهیز و به سرانجام برسانیم.

 دکتر قربانی بابیان اینکه اگر نمایندگان شمالی بتوانند این پیشنهاد را در گروه تلفیق به سرانجام برسانند یک تحول عظیمی در جهت کاهش هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی رخ خواهد داد اظهار کرد: دولت و وزارت کشاورزی نیز با ارائه این پیشنهاد موافق بوده و به احتمال قوی این طرح به تصویب خواهد رسید.

قربانی به مزیت‌های این پیشنهاد اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد دارای دو مزیت بوده که در مرحله اول تغییر کاربری در این مزارع انجام نمی‌گیرد و هم‌چنین باعث کاهش هزینه‌های تولید خواهد شد.

نماینده مجلس با تأکید بر این‌که نمایندگان شمالی بر تصویب این پیشنهاد پافشاری دارند افزود: این طرح با نگاه کارشناسی انجام‌شده و دولت و وزارت کشاورزی هم موافق هستند.

سخنگوی گروه بهداشت و درمان در پایان یادآور شد: خوشبختانه با نمایندگان مجلس و رایزنی‌های که انجام گرفت و هم‌چنین در گروه تلفیق برنامه‌ و بودجه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس این اتفاق‌نظر وجود دارد و این وفاق و همدلی که در همه نمایندگان، دولت و مجلس وجود دارد می‌توانیم این‌رو مصوبه را در بودجه سال ۹۴ قرار دهیم./مهر
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share